התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: עלייך להתייצב ולדאוג לאינטרס הציבורי שעלול להיפגע בהסדר החוב עם אי.די.בי

התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: עלייך להתייצב ולדאוג לאינטרס הציבורי שעלול להיפגע בהסדר החוב עם אי.די.בי

התנועה לאיכות השלטון בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה להתייצב בהליך המשפטי המתנהל בהסדר החוב של אי.די.בי אחזקות על מנת לדאוג לאינטרס הציבורי ולא לאפשר לבעלי השליטה לקבל פטור מתביעות.
לאור הסדר החוב המתגבש עם אי. די. בי אחזקות לבין מחזיקי אגרות חוב שהנפיקה, התנועה לאיכות השלטון קוראת ליועמ"ש להשתמש בכל הסמכויות אשר נתונות לו על פי חוק, בכדי לדאוג לאינטרסים של ציבור החוסכים, למנוע שילוב תניית פטור מתביעות בהסדר, וכן למנוע מצב שבו בעל השליטה ישמור על המניות שבידו.
התנועה לאיכות השלטון קוראת ליועמ"ש לפעול להסדר חוב טוב יותר שיתבסס על ההנחה הראויה לפיה חובות צריך לשלם, ולא על ההנחה הפסולה לפיה חובות אפשר לשלם, הסדר שיבטיח כי מי שמפר את התחייבויותיו – ישלם מחיר, ולא הסדר שיבטיח למי שמפר את התחייבויותיו פרסים ומתנות. הסדר שידאג לטובתם של החוסכים אשר הלוו את כספם לחברה, ולא הסדר שידאג לטובתם של בעלי חוב המחפשים כל דרך לחמוק מתשלום חובם והסדר שישמר את זכויותיהם המשפטיות של הנושים ומחזיקי אגרות החוב, ולא הסדר שיעניק חסינות לבעלי השליטה ונושאי המשרה.
כמו כן, קוראת התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש לפעול מול בעלי הסמכויות הנוספים: יו"ר הרשות לניירות ערך, כונס הנכסים הרשמי והממונה על שוק ההון. זאת על מנת לוודא ששומרי הסף ימצו את הסמכויות אשר הקנה להם המחוקק ויפעלו כנגד הסדר חוב אשר מקפח את הציבור הרחב.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי ההסדר הנוכחי עתיד להיות אבן דרך בהתפתחותו של שוק ההון הישראלי וקיימת חשיבות תקדימית להסדר, היות והסכומים המוטלים על כפות המאזניים גדולים במיוחד. כמו כן, אי.די.בי אחזקות היא חלק מקונצרן אי.די.בי – מן השחקנים החזקים ביותר במשק. זהו גם הסדר החוב המשמעותי הראשון שבו נכנס לפעולה תיקון 18 לחוק החברות, אשר מורה על שילוב מומחה בהליכי הסדר חוב.