המשך טיפול בהצעת חוק הריכוזיות

המשך טיפול בהצעת חוק הריכוזיות

התנועה לאיכות השלטון פנתה השבוע לשר האוצר, יאיר לפיד ולשר הכלכלה והמסחר, נפתלי בנט בקריאה דחופה להמשיך את הדיונים בהצעת חוק הריכוזיות, במיוחד לנוכח ריבוי הסדרי החוב
לטענת התנועה לאיכות השלטון, בכדי להמשיך ולקיים דיונים בהצעת חוק הריכוזיות על הממשלה להודיע כי ברצונה להחיל דין רציפות על הצעת החוק בהתאם לסעיף 1 לחוק רציפות הדיון בהצעות חוק, תשנ"ג-1993. החוק מדגיש, כי בהתאם להוראות תקנון הכנסת, על השר שהצעת החוק נוגעת לענייני משרדו להודיע במליאת הכנסת על רצון הממשלה בפני הכנסת.
התנועה לאיכות השלטון הדגישה בפנייתה, כי הצעת החוק נמנעת מטיפול אמיתי, יסודי ובלתי מתפשר בבעיית הריכוזיות במשק הישראלי; עיקר הביקורת של התנועה על הוראות הצעת החוק נוגעת לצורך לאסור במסגרת הצעת החוק על קיום מבנה פרימידאלי, ולא להסכים להותירו כמבנה רב שכבתי של 3 שכבות, שהינו מסוכן למשק הישראלי. לטענת התנועה, למרות הביקורת כלפי הצעת החוק שעברה בקריאה ראשונה, ישנה דחיפות עליונה להמשיך הדיונים בהצעת החוק, ובמסגרתם להוביל לתיקון הרצוי בסעיפי הצעת החוק.
התנועה לאיכות השלטון מציינת כי תופעת הסדרי החוב איננה תופעת שוליים זניחה, והיא לא צפויה להיעלם מן העולם סתם כך- בכדי לטפל טיפול אמת בבעיית ריבוי הסדרי החוב, יש לטפל בבעיית הריכוזיות במשק הישראלי "מהשורש"; טיפול שכזה משמעו קידום הצעת החוק, הקשחת הוראותיה וחיזוק מנגנוני הבקרה והאכיפה שלה.