התנועה לאיכות השלטון למשרד האוצר: נגמרו התירוצים, החלו לפעול על פי חוק!

התנועה לאיכות השלטון למשרד האוצר: נגמרו התירוצים, החלו לפעול על פי חוק!

בשל העדר מועצה מייעצת לשר האוצר, התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר האוצר והמפקח על שוק ההון, בבקשה לדעת האם גובש תזכיר לתיקון חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים שבמסגרתו יוצע לבטל את הדרישה למועצה מייעצת. משרד האוצר בתגובה: "המועצה המייעצת נטולת כל תפקיד ממשי"
לאור העובדה ששר האוצר אינו ממנה מועצה מייעצת וזו אינה מתכנסת כעשור התנועה לאיכות השלטון טוענת כי משרד האוצר פועל בניגוד לחוק, שכן הוא לא ממלא אחר ס' 6 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים המורה להקים מועצה מייעצת לשר האוצר ולממונה על השוק ההון והביטוח. על פי החוק, תפקיד המועצה הוא לייעץ לשר האוצר ולממונה על שוק ההון והביטוח בכל עניין הנוגע לביטוח שעולה על סדר היום. כל עוד לא מוגש תזכיר חוק שבמסגרתו מבוטלת המועצה ונוסח החוק נותר בעינו, משרד האוצר והממונה פועלים בניגוד להוראות המחוקק.
בעקבות טיפול התנועה לאיכות השלטון בנושא, משרד האוצר ציין כי הוא רואה חשיבות במילוי הוראות החוק, אך ברצונו לפרסם תזכיר לתיקון חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), שבמסגרתו יוצע לבטל את הדרישה למועצה מייעצת.
בשל כוונת האוצר לתיקון החוק למועצה המייעצת, דורשת התנועה לאיכות השלטון לקבל לוח זמנים לקידום הנושא ומדגישה כי במידה והתזכיר לא יבשיל לכדי תיקון החוק, יש למנות מועצה מייעצת כמתחייב על פי חוק. התנועה מציינת כי חלפו כחודשיים מאז כינונה של הכנסת וטרם פורסם תזכיר לתיקון החוק בנושא.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי התריעה בפני משרד האוצר והממונה על כך שהם פועלים בניגוד לחוק, ואף על פי זאת נראה כי אין התקדמות בנושא. התנועה רואה בכך מנהל לא תקין, לא חוקי וחמור ביותר, וזאת בשל עקרון שלטון החוק והפרדת הרשויות. לשון אחר, הממשלה אינה יכולה לעשות מה שהיא רוצה, אלא צריכה לפעול על פי הוראות המחוקק.