התנועה לאיכות השלטון לשרת הבריאות: "דירקטוריון קופ"ח מאוחדת חסר סמכות להכריע בדבר המשך כהונתו של מנכ"ל הקופה"

התנועה לאיכות השלטון לשרת הבריאות: "דירקטוריון קופ"ח מאוחדת חסר סמכות להכריע בדבר המשך כהונתו של מנכ"ל הקופה"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לשרת הבריאות יעל גרמן ובכירי משרדה בקריאה להפעיל את כל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה ולמנוע את פיטורי מנכ"ל קופת חולים מאוחדת, פרופ' אלחיאני, על ידי דירקטוריון שמרבית חבריו בוקרו חמורות בדוח המבקר, ונמצאו כמי שכשלו בתפקידם הפיקוחי וחלקם אף נמצאו בכשל אישי.
לעמדת התנועה, דירקטוריון שכזה, שממשיך בתפקידו חרף הפגמים החמורים וכישלונו המהדהד מזה כשנתיים וחצי – הנו חסר את הסמכות המוסרית, הציבורית וייתכן אף המשפטית להכריע בדבר המשך כהונתו של מנכ"ל הקופה.
לפיכך, לעמדת התנועה לאיכות השלטון לא רק שאין לתת יד לפיטורי המנכ"ל על ידי דירקטוריון הנוכחי אלא כי יש לבחון האם אין בהתנהלות זו של חברי הדירקטוריון משום התנהלות בלתי ראויה המקימה עילה להשעיית חברי הדירקטוריון ומינוי חברים חדשים. אי אז וככל שיוקם דירקטוריון חדש, נקי בלתי נגוע ובלתי מעורב יוכל דירקטוריון כזה לבחון, בכפיים נקיות, וכלל שיידרש לכך, אף את המשך כהונתו של מנכ"ל הקופה.
דפנה קירו-כהן, מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה לאיכות השלטון: "התנועה מנהלת מזה כשנתיים עתירה בבג"ץ שמטרתה להביא להחלפת יו"ר דירקטוריון הקופה. זאת נוכח כשלי הפיקוח והניהול שלו, כפי שנמצאו בדו"ח מבקר המדינה. במשך זמן זה לא רק שלא הוחלף הדירקטוריון, אלא כי כעת הוא מבקש להביא לפיטוריו של מנכ"ל אשר גויס לתקן את אותם הליקויים, שאותם חברי הדירקטוריון אחראים על היווצרותם. מצב זה הינו בלתי סביר באופן קיצוני ויש לעצור אותו."