התנועה למען איכות השלטון לקראת ישיבת ועדת הכספים:" קריסתה של פירמידת אי.די.בי יוצרת הזדמנות נדירה לטפל בבעיות היסוד של המשק"

התנועה למען איכות השלטון לקראת ישיבת ועדת הכספים:" קריסתה של פירמידת אי.די.בי יוצרת הזדמנות נדירה לטפל בבעיות היסוד של המשק"

לקראת ישיבת ועדת הכספים של הכנסת, התנועה לאיכות השלטון קוראת "לשדרג" את הצעת חוק לקידום התחרותיות, להשטיח לחלוטין את הפירמידות, ולהפריד בין נכסים ריאליים לפיננסיים – כבר מהשקל הראשון
התנועה למען איכות השלטון בישראל מברכת את ועדת הכספים על שאינה נותנת לנושא הסדרי החוב להתרחש באין רואה ובאין מבקר. במשך שנים שועבדו חסכונות הציבור לטובת העצמת מוטת השליטה של בעלי הפירמידות ההלוואות לא נפרעו עד היום, והחוב הלך ותפח. אך עתה הגיעה השעה לעצור את כדור השלג, ולשלם את החובות. יש לעמוד על זכותם של הנושים לקבל בחזרה את מלוא כספם, ולכל הפחות – לממש ללא היסוס את הביטחונות שקיבלו.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי על אף שהדיון היום נוגע לשיקוליהם ולסמכויותיהם של התאגידים הבנקאיים במתן אשראי ובמחיקת חובות, הפיתרון האמיתי לבעיית המשק הריכוזי בישראל אינה טמונה בעוד אסדרה, ברגולציה נוספת, אלא בפיתרון שורש אמיתי לבעיית הריכוזיות כולה.
הסדר החוב שהיווה הזרז לישיבה זו למעשה משקף כמה מהחוליים העמוקים של המשק הישראלי בניהם המבנה הפירמידאלי; הבעלויות הצולבות על נכסים ריאליים ופיננסיים; ריכוזיות האשראי הבנקאי והחוץ-בנקאי; חולשת גופי הפיקוח; מדיניות הסדרי החוב הרופפת, ומדיניות גרעיני השליטה במוסדות הפיננסיים,
התנועה לאיכות השלטון מציינת כי בכדי לטפל טיפול אמת בבעיית הסדרי החוב וכל המשתמע ממנה, יש לפעול באומץ ולשנות את פני המשק הישראלי. יש לנצל את ההזדמנות הנדירה, על מנת להאיץ ולהעמיק את הטיפול בתחלואי העומק של המשק. חשוב להבין את התמונה הגדולה, ולתקן את הקלקולים היסודיים שהביאו אותנו עד הלום.