איכות השלטון למפקח על הבנקים: בדוק בדחיפות את הערבויות האישיות שנתנו מר נוחי דנקנר ושותפיו לחברת גנדן

איכות השלטון למפקח על הבנקים: בדוק בדחיפות את הערבויות האישיות שנתנו מר נוחי דנקנר ושותפיו לחברת גנדן

בתגובה לפרסום כי השותפים בחברת גנדן, ובראשם בעל השליטה מר נוחי דנקנר, העניקו לבנקים ערבויות אישיות של למעלה מ-200 מיליון ₪ בגין חובותיה של גנדן – קוראת התנועה למפקח על הבנקים לבדוק בדחיפות את הנושא. על המפקח לבחון לעומק את סוג הערבויות שניתנו והיקפן, ובעיקר – לוודא כי הבנקים יעמדו על זכותם לממש את הערבויות.
לעמדת התנועה לאיכות השלטון, קיים חשש כבד שמא הבנקים לא יעמדו על זכותם לממש את הערבויות האישיות של מר דנקנר ושותפיו. הלוא אך לפני מספר שבועות פורסם כי בנק לאומי שוקל למחוק לגנדן חוב של לפחות 100 מיליון ₪, מבלי לחלט את הערבויות האישיות שניתנו. רק בעקבות לחץ ציבורי ניכר חזר בו הבנק מכוונתו.
לנוכח זאת קוראת התנועה למפקח על הבנקים לבדוק לעומק את טיב הערבויות האישיות שניתנו להלוואותיה של חברת גנדן. על המפקח לתת את הדעת על סוג הערבויות שניתנו והיקפן, ובעיקר – על המפקח לוודא כי הבנקים יעמדו על זכותם לממש את הערבויות.
התנועה מדגישה כי על המפקח למנוע מהבנקים להפלות בין לקוחות, ולמנוע מהם להעניק למר דנקנר טיפול מיוחד עטוי בכפפות של משי. מחובתו של המפקח לעמוד על המשמר, ולוודא כי הבנקים מפעילים את זכותם לקבל בחזרה את כספם, ובמידת הצורך – מממשים את הערבויות האישיות שניתנו להם תמורת ההלוואות.
פניית התנועה לאיכות השלטון למפקח על הבנקים התקיימה בעקבות פרסומים אמש כי היקף הערבויות האישיות של השותפים בחברת גנדן, ובראשם בעל השליטה מר נוחי דנקנר, עולה על 200 מיליון ₪. זאת בהמשך לפרסומים לפיהם גנדן קיבלה מבנק לאומי ומבנק מזרחי-טפחות הלוואות של למעלה מ-500 מיליון ₪.