איכות השלטון למבקר המדינה: יש לבחון את נסיעות ראש הממשלה

איכות השלטון למבקר המדינה: יש לבחון את נסיעות ראש הממשלה

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום למבקר המדינה בדרישה לבחון מהם הקריטריונים לקביעת אבזור מטוס ראש הממשלה
בימים האחרונים התפרסמו בכלי תקשורת שונים, מידעים המצביעים על התנהלות משרד ראש הממשלה וממחישים את הצורך בבדיקת נהלים וביצועם. בין הפרסומים עליהם מצביעה התנועה לאיכות השלטון, נמצאת חשיפת חדשות 10 כי לשכת ראש הממשלה דרשה לקראת נסיעתו של ראש הממשלה שיותקן במטוס אל על תא מנוחה מיוחד עבור ראש הממשלה ורעייתו בעלות של חצי מיליון, וכי בנסיעה זו לשכת ראש הממשלה ביקשה שבמטוס יהיו 22 מושבים של מחלקת עסקים.
התנועה לאיכות השלטון מציינת בפני המבקר, כי נסיעותיו של ראש הממשלה לחו"ל מסתכמות בסכומי עתק, כך עלות שתי נסיעותיו של ראש הממשלה בתפקיד לאירופה בסוף 2012 הסתכמו בכ- 550 אלף דולר. זאת ועוד, בסוף שנת 2011 אישרה ועדת הכספים תוספת של 13 מיליון ₪ לתקציב הנסיעות של ראש הממשלה שעמד בתחילת השנה על 14 מיליון ₪. כך התקציב השנתי של נסיעות ראש הממשלה לשנה זו עמד על 27 מיליון ₪.
עלות נסיעותיו של ראש הממשלה, כמו גם האופן שבו מתבצעות הנסיעות מעלות שאלות רבות, אותם התנועה סבורה כי על המבקר לבדוק. יש לציין כי בשנת 2001 פרסם מבקר המדינה דו"ח העוסק בנסיעות ראש הממשלה ופמלייתו לחו"ל ואולם הדו"ח לא עסק בנושאים כגון אלו המתוארים לעיל.
לפיכך, התנועה מבקשת מהמבקר לפתוח בבדיקה נוספת ולבחון האם קיימים קריטריונים/ ומהם הקריטריונים לקביעת אבזור מטוס ראש הממשלה לרבות חדר שינה אווירי; האם חדר השינה מוזמן לטיסות קצרות, או רק לטיסות ארוכות; גודל הפמליה המצטרפת לטיסות ראש הממשלה, הרכב הפמליה, תנאי הטיסה של הפמליה ותנאי השהות של הפמליה.
התנועה לאיכות השלטון סבורה כי בימים אלו, של מציאות כלכלית לא פשוטה, יש לפעול לשקיפות מלאה בהתנהלות התקציבית של נושאי משרה, ולעבודה לאור קריטריונים ברורים של הוצאה.