סיום החקירה בענייננו של מר נוחי דנקנר בהקדם האפשרי

סיום החקירה בענייננו של מר נוחי דנקנר בהקדם האפשרי

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום ליו"ר לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, בדרישה לסיום החקירה בעניינו של מר נוחי דנקנר במהירות האפשרית ולהחליט האם יוגש כתב אישום
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר לניירות ערך לאור הפרסומים על פתיחה החקירה כנגד מר דנקנר בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך ובהן: תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירה על הוראות איסור הלבנת הון ועבירת דיווח.
הפרסומים מתארים מצב בו התרמית הנחקרת בוצעה על-פי החשד, בידיעתו, בהנחייתו ובמימונו של דנקנר. כמו כן, החשדות המיוחסים למר דנקנר הינם חמורים וברי כי כל החלטה ומידע בעניין זה הינה בעלת השפעה על הסדר החוב המתגבש בין החברה לנושיה.
עמדת התנועה היא כי ההחלטה האם להגיש כנגד נוחי דנקנר כתב אישום הינה מאוד משמעותית למחזיקי האג"ח של החברה, זאת מכיוון שייתכן כי במסגרת הסדר חוב יינתן למר דנקנר פטור מתביעות אזרחיות. ברי כי מחזיקי האג"ח לא ייתנו פטור מתביעות למר דנקנר אילו יהיה ברור להם כי כנגד זה תלוי ועומד כתב אישום בגין מעשים שייתכן והובילו למצב בו החברה נמצאת כיום, או לכל הפחות לפטור מתביעות שכזה יהיה מחיר כבד הרבה יותר.
לפיכך, עמדת התנועה היא כי ישנה חשיבות גדולה להחלטה בגין הגשת כתב אישום כנגד מר דנקנר בטרם הסדר החוב מגיע לישורת האחרונה. על הרשות לניירות ערך מוטלת האחריות לשמור על עניינו של ציבור המשקיעים בניירות ערך, לפיכך עליה לעשות ככל שביכולתה בכדי שההחלטה האם להגיש כתב אישום/ אם לאו כנגד מר דנקנר תתבצע בחלון זמן שהינו עודנו רלבנטי בעבור מחזיקי האג"ח של החברה.
התנועה לאיכות השלטון קוראת לפרופ' האוזר לפעול ללא דיחוי בכדי לסיים את החקירה בעניין בהקדם האפשרי, ולהחליט האם המלצת הרשות לניירות ערך היא כי יש להגיש בעניין כתב אישום, אם לאו.