על ראש עיריית יהוד להשעות עצמו מתפקידו עד להבהרת המצב המשפטי

על ראש עיריית יהוד להשעות עצמו מתפקידו עד להבהרת המצב המשפטי

נוכח מעצרו של ראש עייריית יהוד, יוסי בן דוד, בן דוד בחשד לשוחד מרמה והפרת אמונים, בין היתר בשל עבירות, לכאורה, מתחום רישוי העסקים ותכנון ובנייה, לא רק שמתחזקת עמדת התנועה כי אין הוא כשיר לכהן כיו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה אלא כי התנועה לאיכות השלטון סבורה שראוי היה שישעה עצמו מראשות המועצה, וזאת עד להתבהרות המצב המשפטי.
נגד ראש עיריית יהוד הוגש כבר כתב אישום על עבירות בנייה, ומזה כשנתיים מנהלת התנועה לאיכות השלטון הליך משפטי שמטרתו הדחתו של בן דוד מראשות הוועדה המקומית לתכנון הבנייה.
התנועה לאיכות השלטון, המייצגת חברי מועצה מיהוד, ביקשה להצטרף לעתירה המתנהלת בבג"צ בנוגע לפרויקט פינוי – בינוי הקרוי "פרויקט מקלף ביהוד" – שם טוענת התנועה כי עם התגבשות הליכי הפינוי-בינוי, הועברו זכויות ביחידת דיור השייכת לעירייה למקורבים, וזאת באופן בלתי-חוקי ובלתי-סביר באופן קיצוני. דא עקא, עיריית יהוד-מונסון, במקום להלחם על זכויותיה וזכויות ציבור תושביה, מוותרת על הזכויות ומעניקה מתנה בשווי של כלמעלה מ-3 מיליון ₪ ללא כל הגיון ציבורי, כלכלי או מוסרי. בהקשר זה פנתה התנועה למשרד הפנים בבקשה כי העניין יבורר וימוצה עד תום בטרם יאושר הפרויקט, וכן הוגשה תלונה במשטרה לחקירת אי החוקיות שבעסקת המכר הזו.
עוד קוראת התנועה לאיכות השלטון לגורמי אכיפת החוק לקדם את החקירה ולקבל החלטה בהקדם האפשרי, זאת בפרט נוכח העובדה שהבחירות המוניציפאליות יתקיימו עוד כחצי שנה. עד אז חייב הציבור לדעת מה מצב הדברים.