דרישתו של שר הביטחון כי שיקול הדעת והסמכות הקובעת לעניין הטלת הסנקציות יישאר בידיו מרוקן למעשה מתוכן את הצעת החוק העתידית לשוויון בנטל, ומחזיר את הגלגל כ-15 שנים אחורה בזמן

דרישתו של שר הביטחון כי שיקול הדעת והסמכות הקובעת לעניין הטלת הסנקציות יישאר בידיו מרוקן למעשה מתוכן את הצעת החוק העתידית לשוויון בנטל, ומחזיר את הגלגל כ-15 שנים אחורה בזמן

בפניית התנועה לחברי ועדת פרי נכתב כי השינוי המוצע במתווה, כפי שהוצג בפרסומים אשר הגיעו לידי התנועה, מעניק לשר הביטחון את הסמכות לפטור צעירים חרדים המשתמטים משירות צבאי מהסנקציות האמורות, ובכך, לפטור אותם דה פקטו משירות צבאי.

פנית התנועה באה בעקבות פרסומים, על פיהם מעוניין השר יעלון לקבוע בחוק כי בניגוד להצעת המתווה המקורית, המחילה סנקציות אוטמטיות על צעירים חרדים אשר בתום "תקופת הביניים" של 3 השנים משתמטים מגיוס, שיקול הדעת והסמכות הקובעת לעניין הטלת הסנקציות יישאר בידיו של שר הביטחון.

במכתב מזכירה התנועה כי ס' 36 חוק שירות בטחון מעניק אמנם לשר הבטחון את הסמכות להעניק פטור פרטני משירות "מטעמים הקשורים בהיקף הכוחות הסדירים או כוחות המילואים של צבא-הגנה לישראל, או מטעמים הקשורים בצרכי החינוך, ההתיישבות הביטחונית או המשק הלאומי, או מטעמי משפחה או מטעמים אחרים" אולם לאחר פס"ד רובינשטיין, בית המשפט אסר עליו לקרוא את הסעיף כמעניק סמכות למתן פטור גורף.

שר הביטחון, מדגישה התנועה, מנסה לייצר תשתית חוקית חדשה אשר תאפשר לו להעניק פטור גורף לציבור רחב, תחת הכסות של "ביטול סנקציות", אשר במבחן התוצאה משמעותן הינה מתן לגיטימציה לציבור משתמטים שלם, וריקון חוק שירות ביטחון וכל הסדר חדש מכל תוכן.

בסיום הפנייה קוראת התנועה לחברי הועדה להימנע מקבלת החלטות הנודפות ריח פוליטי שאינו ענייני, ואשר רק דוחות את הקץ הבלתי נמנע בו יחולק הנטל באופן שוויוני במדינת ישראל.