הרשות לניירות ערך בעניין חקירת נוחי דנקנר: "הרשות ערה לחשיבות סיום החקירה במועד קרוב ככל האפשר"

הרשות לניירות ערך בעניין חקירת נוחי דנקנר: "הרשות ערה לחשיבות סיום החקירה במועד קרוב ככל האפשר"

בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון לרשות לניירות ערך, ענתה הרשות כי מדובר בפרשייה מורכבת, מרובת עדים ומסמכים"; הרשות "שמה לנגד עיניה את טובת ציבור המשקיעים"

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר לניירות ערך לאור הפרסומים על פתיחה החקירה כנגד מר דנקנר בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך ובהן: תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירה על הוראות איסור הלבנת הון ועבירת דיווח.

עמדת התנועה, כפי שהוצגה לרשות לניירות ערך, היא כי ההחלטה האם להגיש כנגד נוחי דנקנר כתב אישום הינה משמעותית מאוד למחזיקי האג"ח של החברה, נוכח העלאת שאלת הענקת פטור מתביעות למר דנקנר במסגרת ההליכים להסדר חוב.

בתשובת הרשות לניירות ערך צוין כי "הרשות ערה לחשיבות סיום החקירה במועד קרוב ככל האפשר". עוד צויין, כי הרשות מקיימת את מירב המאמצים ומשקיעה זמן ומשאבי חקירה ניכרים בחקירת פרשייה זו. וכי "מדובר בפרשייה מורכבת, מרובת עדים ומסמכים, והחשדות נשוא החקירה מתייחסים למספר ישויות ולא רק למר נוחי דנקנר". בהמשך, מציינת הרשות כי היא "פועלת על פי חובתה שבדין למיצוי החקירה, תוך שהיא שמה לנגד עניה את טובת ציבור המשקיעים".

התנועה לאיכות השלטון קוראת ליו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' האוזר, לפעול ללא דיחוי בכדי לסיים את החקירה בעניין בהקדם האפשרי, ולהודיע האם המלצת הרשות לניירות ערך היא כי יש להגיש בעניין כתב אישום, אם לאו.