התנועה לאיכות השלטון: על מועצת העיר לבחון המשך כהונתו של ראש עיריית רמת השרון

התנועה לאיכות השלטון: על מועצת העיר לבחון המשך כהונתו של ראש עיריית רמת השרון

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום למועצת עיריית רמת השרון בדרישה לפעול מיידית להשעייתו ו/או להעברתו של מר רוכברגר מכהונתו כראש עיריית רמת השרון לאור כתב האישום החמור שהוגש כנגדו.
עקב הגשת כתב האישום כנגד מר יצחק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון, התנועה לאיכות השלטון פנתה למועצת העיר רמת השרון בדרישה לקיים דיון בנוגע להמשך כהונתו של מר רוכברגר כראש העירייה.
בפנייה קוראת התנועה לאיכות השלטון לחברי מועצת העיר לכנס דיון דחוף של המועצה בנוגע להמשך כהונתו של מר רוכברגר כראש העירייה. התנועה לאיכות השלטון מזכירה, כי בידי מועצת העיר הסמכות להשעות ו/או להעביר את מר רוכברגר מתפקידו כראש העירייה, בגין התנהלות בלתי הולמת.
חובה אשר מקבלת משנה חיזוק, נוכח עמדתו העקרונית של היועץ המשפטי לממשלה, כפי שהוגשה שלשום לבג"צ בעניין של המשך כהונתו של ראש עיריית רמת גן חרף כתב האישום שהוגש נגדו, ואשר קבעה כי החלטת מועצת העיר כי מר בר ימשיך בתפקידו הנה בלתי סבירה באופן קיצוני.
התנועה סבורה כי גם במקרה זה, אין מנוס משימוש בסמכות מועצת העיר ובהקדם האפשרי. זאת מאחר ועצם ההחלטה להגיש כתב אישום כנגד מר רוכברגר מהווה עמדה בדבר דיותן של הראיות כנגדו, וקיומו של יסוד סביר להרשעה בפלילים;קיימת זיקה הדוקה ביותר בין העבירות המיוחסות
למר רוכברגר לבין תפקידו כראש העירייה ומה שתפקיד זה אמור לסמל כנאמן ציבור; כהונתו של מי שחשוד בעבירות של מעשי רמייה וזיוף על חשבון גוף ציבורי ולמען תועלת פרטית, מרסקת את אמון הציבור ופוגעת בתפיסת הציבור בדבר טוהרו ויושרו של השירות הציבורי ושל השלטון המקומי כולו.
עו"ד דפנה קירו כהן, מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה:"מצב בו ראש העירייה מכהן, חשוד בעבירות אשר יש בהן יסודות של כזב ורמייה של גוף ציבורי לשם תועלת פרטית, הינו בלתי נסבל, בלתי סביר באופן קיצוני, ומהווה ריסוק טוטאלי של שליחותו כנאמן הציבור כמו גם אמון הציבור בנבחריו, מוסדותיו ובפרט בתקינות פועלה ופעילותה של העירייה".