בית המשפט העליון בעניין אחזקה ושימוש אתר החרמון:"נראה כי הגיעה העת למצות את המהלכים"

בית המשפט העליון בעניין אחזקה ושימוש אתר החרמון:"נראה כי הגיעה העת למצות את המהלכים"

בעקבות הודעת עדכון נוספת מטעם המדינה, המבקשת דחייה נוספת להחלטה על מתווה שיוסדר בין המדינה לבין היישוב נווה אטיב בנוגע לאחזקה והשימוש באתר החרמון – קרא בית המשפט העליון לצדדים למצות את המהלכים בעניין והוסיף כי "יש לקחת הערה זו לתשומת הלב"
כזכור, בשנת 2010 הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבית המשפט העליון נגד מנהל מקרקעי ישראל, שר הבינוי והשיכון והממונה על מנהל מקרקעי ישראל, מושב נווה אטיב וההסתדרות הציונית העולמית. בעתירה טענה התנועה כי יש להסדיר את האחזקה והשימוש באתר החרמון, בצורה חוקית ותוך מתן תשלום ראוי לקופת המדינה, שמירה בת קיימא והבטחת הנגישות של הציבור למשאב טבע ייחודי זה. זאת, מקום בו האחזקה והשימוש באתר אינם מוסדרים כלל מזה שנים רבות.
בעקבות העתירה, החל מתנהל משא ומתן בין המדינה לבין מושב נווה אטיב שמטרתו גיבוש הסכם שיסדיר את האחזקה והשימוש באתר החרמון. בהתאם להחלטת בית המשפט העליון, על המדינה לעדכן את בית המשפט על התקדמות המשא ומתן בין הצדדים. בהודעת העדכון האחרונה, כתבה המדינה כי היא מבקשת לאפשר למצות את המשא ומתן בחודש וחצי הקרובים, כאשר במקביל ממשיכה יחידת התביעות בפרקליטות המדינה לבחון את החלופות האזרחיות של המדינה בנוגע לאתר, במידה והמו"מ לא יבשיל לכדי הסכם. על כן, המדינה מבקשת, שוב, מבית המשפט העליון ארכה נוספת.
בהחלטה לבקשת הארכה מטעם המדינה קבע בית המשפט כי הודעת עדכון נוספת תוגש ביום 15.8.13 אך הוסיף כי :
"נראה כי הגיעה העת למצות את המהלכים בעניין זה לכאן או לכאן ויש לקחת הערה זו לתשומת הלב לקראת המועד הנדחה של הגשת ההודעה המעדכנת"
עו"ד דפנה קירו כהן, מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה לאיכות השלטון:
"ככל שאכן לא יושג הסדר ראוי ושלם בין הצדדים בנוגע לשטח אתר החרמון, התנועה רואה חשיבות במיצוי כל האמצעים האזרחיים העומדים לרשותה של המדינה על מנת להביא למיקסום זכויותיה בשטח אתר החרמון לטובת הציבור כולו".