איכות השלטון: לפיד ובנט מסרסים את הניסיון לפרק את הריכוזיות במשק

איכות השלטון: לפיד ובנט מסרסים את הניסיון לפרק את הריכוזיות במשק

בעקבות הקריטריונים והעקרונות המנחים של הצעת החוק לפירוק הריכוזיות, כפי שמובאים כרגע להצבעת וועדת הכספים, קוראת התנועה לאיכות השלטון לציבור לזעוק את זעקתו מול ראש הממשלה שר האוצר ושר הכלכלה אשר לא מקיימים את הבטחתם לציבור לפירוק הריכוזיות במשק
התנועה למען איכות השלטון קוראת לציבור הרחב לקום היום ובכל דרך אפשרית לזעוק זעקתו מול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, יאיר לפיד ושר הכלכלה, נפתלי בנט, אשר הבטיחו לפרק את הריכוזיות והיום, הלכה למעשה, מסרסים את הניסיון לפרק את הריכוזיות במשק, להגביל בעלויות צולבות של גופים פיננסיים ותאגידים ריאליים ולקדם את רווחתם של כלל אזרחי ישראל.
נתניהו, לפיד ובנט מוכיחים היום כי בראש מעייניהם לא נמצאת טובתה של ריקי כהן מחדרה וגם לא של אף אחד אחר מלבד טובתם של כמה בעלי הון וממון. זו האג'נדה שמקודמת היום בועדת הכספים בעזרת הרוח הגבית החזקה, של ראש הממשלה, של שר האוצר ושר הכלכלה ושל הרגולטורים הפועלים בשם הממשלה.
העובדה כי הרף להגדרת תאגיד ריאלי משמעותי נשאר 6 מיליארד מוציאה, הלכה למעשה, 90% מהחברות במשק הישראלי מגדרי החוק. העובדה שההתייחסות לגוף ריאלי בשוק מונופוליסטי כמשמעותי במידה והיקף המכירות שלו הוא 2 מיליארד ש"ח גם היא אינה מיטיבה, אלא עם החזקים ובעלי הממון. בהמשך לכך, נדחו בזו אחר זן מרבית ההצעות להחמרת האיסור על החזקות צולבות, לדוגמא: איסור על גוף פיננסי לשלוט בגוף פיננסי אחר, או איסור על תאגיד ריאלי "לא משמעותי" (קטגוריה שאליה נכנסות כמעט כל החברות במשק) להחזיק בגוף פיננסי.
הקריטריונים והעקרונות המנחים של הצעת החוק, כפי שמובאים כרגע להצבעת וועדת הכספים, הינם זריית חול בעיני הציבור- אין בהם כדי לפתור פיתרון אמת אמיץ את בעיית הריכוזיות. אותה בעיה שבפתרונה והכחדתה נהנו נתניהו, לפיד ובנט להתהדר בתקופת הבחירות, הפכה ללא יותר מסיסמה ריקה בעידודם ברגעים אלה ממש, במהלך ישיבת וועדת הכספים בכנסת.