איכות השלטון': מינוי דני נווה ליו"ר כלל ביטוח פגום ומעורר תהיות, בעיקר לנוכח דרישת בית המשפט למכור את כלל ביטוח

איכות השלטון': מינוי דני נווה ליו"ר כלל ביטוח פגום ומעורר תהיות, בעיקר לנוכח דרישת בית המשפט למכור את כלל ביטוח

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש ולממונה על שוק ההון בדרישה לבחון מחדש את היתר השליטה של חברת אי.די.בי פיתוח בחברת כלל ביטוח ואת מינויו של דני נווה לתפקיד יו"ר כלל ביטוח

התנועה לאיכות השלטון פנתה לעו"ד אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרופ' עודד שריג, הממונה על שוק ההון, בדרישה לבחון מחדש את היתר השליטה של חברת אי.די.בי פיתוח בחברת כלל ביטוח. עמדת התנועה לאיכות השלטון היא, כי להיתר שליטה כזה יש השלכות רבות על הציבור הרחב, והוא מטיל על מקבל ההיתר אחריות רבה." ספק אם אי.די.בי פיתוח, ובעל השליטה בה, נוחי דנקנר, עומדים בקריטריונים שקבע המחוקק למתן היתר שליטה זאת, לנוכח הסערה הפיננסית שבה נתונה אי.די.בי, הערת עסק חי וסימני השאלה המרובים סביב התנהלות הקונצרן ובעלי המניות לאורך השנים" נאמר בפניית התנועה.

התנועה לאיכות השלטון מציינת, כי היתר השליטה ב'כלל ביטוח' מגלם בתוכו השלכות רבות על עתידו של הציבור לטווח ארוך. השליטה בכספי הציבור מחייבת בצידה אחריות רבה. לשם הגשמת תכלית זו קבע המחוקק פרמטרים חשובים למתן היתר השליטה במבטח, בהם מהימנות וחוסן כלכלי של מבקש ההיתר.

בנוסף, דורשת התנועה לאיכות השלטון לבחון את מינויו של דני נווה לתפקיד יו"ר כלל ביטוח. עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי מינוי שכזה הוא מהלך בעל משמעות רבה עבור החברה. אלא שנסיבות המינוי – ערב מכירת השליטה ב'כלל ביטוח' בצו בית משפט, כמו גם בחינת ניסיונו העסקי והשכלתו של מר נווה, מעוררים אי-נוחות מרובה. לטענת התנועה לאיכות השלטון, נדרשת בדיקה קפדנית בטרם יינתן אישור המפקח למינוי. המינוי מעלה חששות לניגוד עניינים, ונראה תמוה במיוחד בהתחשב בכך שאי.די.בי. פיתוח נדרשת להיפרד משליטתה ב'כלל ביטוח' בתוך חודשים ספורים.

מתוך מכתב הפנייה של התנועה לאיכות השלטון: "יש לפעול במהרה, בטרם יברחו הסוסים מן האורוות. אין לחכות עד אשר יהיה מאוחר מדי וכספים רבים של הציבור, אשר מנוהלים על ידי כלל ביטוח, יעלו בתוהו".