איכות השלטון ליועמ"ש: יש לבחון גם את מועמדותו של הרב הספרדי, אברהם יוסף, לתפקיד הרב הראשי

איכות השלטון ליועמ"ש: יש לבחון גם את מועמדותו של הרב הספרדי, אברהם יוסף, לתפקיד הרב הראשי

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ה) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין בדרישה לבחון גם את מועמדותו של הרב אברהם יוסף לתפקיד הרב הספרדי הראשי בשל התבטאויות חמורות לכאורה

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה לבחון גם את מועמדותו של המועמד הספרדי, הרב אברהם יוסף. זאת בעקבות פרסומים בכלי התקשורת בהם הרב יוסף התבטא בעבר בצורה חמורה כנגד שופטים, נשים וגויים.

יש לציין, כי היועץ המשפטי לממשלה הודיע בימים האחרונים כי הוא בוחן גם את מועמדותו של רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, לתפקיד הרב הראשי לישראל. זאת על רקע פניות שקיבל מגורמים שונים המעלים טענות בדבר התבטאויות קיצוניות בעברו של הרב.

עמדת התנועה לאיכות השלטון היא, כי ככל שדברים אלו נבחנים בעניינו של רב אחד, הרי שמן הראוי שהדברים ייבחנו כנגד מועמדים אחרים כלפיהם עולים חשדות דומים.

התנועה לאיכות השלטון הוסיפה והדגישה בפנייתה ליועץ המשפטי לממשלה, כי בחודשים האחרונים הוכתם מוסד הרב הראשי לישראל בשורה של אמירות מביכות על ידי רבנים ופוליטיקאים, התערבות של גורמים זרים בתהליך הבחירה, ואף מעצרו המתוקשר של הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר.

על כן, קוראת התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה לנצל את סמכותו ולבחון מועמדתו של כל אדם אשר עלול להיות להתגלות בלתי ראוי. זאת, בכדי למנוע פגיעה נוספת במוסד הרבנות הראשית ובאמון הציבור בו.