איכות השלטון להנהלת נמל אשדוד וההסתדרות: פעלו להשעיית אלון חסן מתפקידו כיו"ר וועד עובדי הנמל

איכות השלטון להנהלת נמל אשדוד וההסתדרות: פעלו להשעיית אלון חסן מתפקידו כיו"ר וועד עובדי הנמל

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום להנהלת הנמל וליו"ר הסתדרות העובדים בדרישה להשעות את אלון חסן מתפקידו כיו"ר עובדי הנמל.

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ה) ליו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, מר גדעון סיטרמן, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, מר שוקי סגיס ויו"ר הסתדרות העובדים, מר עופר עיני, בדרישה להשעות את חסן כעובד ולפעול למיצוי החקירה וההליכים המשפטיים והפליליים בעניינו. זאת בהתאם לנוהלי הנמל ובהתאם לחוקת ההסתדרות.
בעקבות תחקירים נרחבים בעיתון דה-מרקר, וכתבת התחקיר בערוץ 2 שפורסמה לאחרונה בנושא עסקיו של מר חסן בנמל, הודיע מר חסן על כך שהוא משעה עצמו מהנמל. בהמשך הודיעה הנהלת נמל אשדוד לתנועה לאיכות השלטון כי הנמל העביר את חקירת החשדות למשטרה. יחד עם זאת, בכלי התקשורת פורסם כי מר חסן ביטל את השעייתו/חופשתו מן הנמל.
לעמדת התנועה, עובד אשר כנגדו הוגשה על ידי הנמל עצמו תלונה חמורה למשטרה, יש להשעותו, קודם כל כדי למנוע כל שיבוש של החקירה, השפעה על עדים וכד', מעבר לכך, נוכח חומרת החשדות והשפעתם הרחבה והקשה על הנמל, יש בהשעיה כדי להעביר מסר ברור של הנהלת הנמל, מסר שיקדם נורמות של מינהל תקין.
אשר על כן, התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי על הנהלת נמל אשדוד לנקוט עמדה פעילה וברורה כנגד נורמת ניגוד העניינים שעל פי החשדות פשטה בנמל, הן בהשעיית מר חסן מעבודתו בנמל והן בטיפול יסודי בתופעות ניגוד עניינים של עובדי נמל בין עבודתם בנמל לבין עסקים פרטיים שונים שהם או חבריהם מקדמים מול הנמל במישרין או בעקיפין. זאת ועוד, התנועה מדגישה גם בפני יו"ר הסתדרות העובדים כי על ההסתדרות לפעול גם היא להשעייתו של מר חסן ולפעול במישור המשמעתי בהתאם לחוקתה.
התנועה לאיכות השלטון מייחסת חשיבות רבה לכך שמעמד יו"ר ועד העובדים לא ינוצל למען צבירת כוח והטבות אישיות. הדבר פוגע הן בעבודה, הן בעובדים והן במעמד וועדי העובדים ובלגיטימיות שלהם. בנוסף, מן הראוי כי ההסתדרות תפעל באופן שיעביר מסר ברור וחד משמעי שיקדם נורמות עבודה תקינות, מנהל תקין וטוהר מידות.