איכות השלטון ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית: יש לבחון האם ראש עיריית נצרת עילית מקיים תעמולת בחירות אסורה

איכות השלטון ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית: יש לבחון האם ראש עיריית נצרת עילית מקיים תעמולת בחירות אסורה

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ג') ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, אליקים רובינשטיין, בנוגע לבחינת חוקיות הצבת מדיה פרסומית חדשה בנצרת עילית בשנת בחירות לרשות המקומית. לטענת התנועה, מדובר בהקמת לוחות דיגיטאליים בעלות של 300,000 ₪ ומטרתם הינה פרסום פעילויות העירייה.

מפניה שהגיעה לתנועה לאיכות השלטון עולה, לכאורה, כי קיים חשש שמהלך זה בעיתויו הנוכחי ייתן יתרון בלתי הוגן לראש עיריית נצרת עילית מר שמעון גפסו, בבחירות לרשויות המקומיות המתעתדות להתקיים בעוד כשלושה חודשים.

התנועה לאיכות השלטון מציינת בפני יו"ר ועדת הבחירות, כי עד היום הקמת שילוט בנצרת עילית נעשתה באמצעות מכרז ובמהלך העשור האחרון לא הוקמו שלטי חוצות על-ידי העירייה כלל, אלא זכיין היה מעמיד את השלט על חשבונו ומשלם אגרה לעירייה, ובנוסף למסרים המסחריים היה הזכיין מפרסם גם מסרים עירוניים. התנועה לאיכות השלטון מציינת עוד, כי מדובר עלייה ניכרת בעלות בעלות ביחס לתקציב הדוברות הרגיל העומד על 400 אלף ₪. על כן, עולה תהייה באשר להצדקה הכלכלית לאישור התב"ר לפרויקט זה נוכח התנהלות העירייה, שכאמור הייתה עד כה מתבצעת באופן של מכרז.

כמו כן, לעמדת התנועה לאיכות השלטון, עיתוי הבקשה נכנס בגדר האיסור על תעמולת בחירות בכספי גוף מבוקר. אישור התקציב לפרויקט הועבר בתאריך 10.9.2012 ואולם התקציב לא נוצל עד עתה. בימים אלו מדובר על העסקת יועץ שיחל בתכנון השלטים קרי ההליך טרם החל, ומשכך יש לתת את הדעת לסמיכות הקמת השילוט הדיגיטאלי אל מועד הבחירות, ולעובדת היות הזמן גורם מכריע לעניין זה. בנוסף, לעמדת התנועה לאיכות השלטון פרסום הישגי עירייה והעומד בראשה בסמיכות למועד הבחירות יש בה כדי ליתן יתרון בלתי הוגן. כך במקרה זה, בבחירות למר שמעון גפסו לרשות עיריית נצרת עילית היות והוא נמצא בעמדת כוח ביחס למשאבי הציבור.