התנועה לאיכות השלטון הגישה נייר עמדה לוועדה לבחינת תהליכים לעריכת הסדרי חוב בישראל, וועדת אנדורן.

התנועה לאיכות השלטון הגישה נייר עמדה לוועדה לבחינת תהליכים לעריכת הסדרי חוב בישראל, וועדת אנדורן.

התנועה למען איכות השלטון הגישה נייר עמדה לוועדת אנדורן, שהוקמה במטרה לבחון את התהליכים להסדרי חוב בישראל. על רקע גל הסדרי החוב ששוטף את ישראל בשנתיים האחרונות, ובמקביל להליך הסדר החוב שמנהל קונצרן אי.די.בי, הקימו שר האוצר והנגיד לשעבר וועדה לבחון כיצד ניתן למנוע או לצמצם ככל שניתן את הסדרי החוב, "התספורות" שפוגעות בראש ובראשונה בציבור המפקידים והחוסכים לפנסיה.
התנועה לאיכות השלטון מצביעה בעמדתה על תלותם של נאמני אגרות החוב בחברות ובבעלי השליטה בהן. הנאמנים, שאמורים להיות שומרי הסף של מחזיקי האג"ח ולשמור על האינטרסים שלהם למול החברה, ממונים, למעשה, על ידי החברה עצמה. על כן מציעה התנועה לנתק תלות זו, להקים מאגר נאמנים שעברו הסמכה ורישוי מטעם המדינה כך שתובטח אי תלותם ויישמרו האינטרסים של מחזיקי האג"ח.
ביחס לתוכן הסדר החוב מציעה התנועה לאיכות השלטון לשלול את האפשרות להעניק פטור מאחריות לנושאי משרה ובעל השליטה, בפרט אם יימצא כי היו תרמו למצבה של חברה שאינה מסוגלת להחזיר את חובותיה. לכל הפחות יש להקשיח מאוד את התנאים לאישור הסדר הכולל תנית פטור. התנועה לאיכות השלטון אף קוראת להטיל קלון כלכלי על חברות שביצעו הסדר חוב, באופן שהמוסדיים לא יורשו לקנות אגרות חוב שינפיקו במשך תקופה של מספר שנים, אלא אם כן הממונה על שוק ההון יאשר זאת מטעמים מיוחדים.
המלצות נוספות שמציעה התנועה הן הגבלת הגופים המוסדיים מלהלוות סכומי כסף גדולים למספר מצומצם של לווים על מנת לבזר ולהקטין את הסיכונים; הצבעה אינטרנטית למחזיקי אגרות חוב הפרטיים שלא מתייצבים לאסיפות; הקמת מאגר אינטרנטי הכולל פרטים על כל הסדרי החוב והגברת פיקוח על ועדות האשראי של הבנקים והגופים המוסדיים. "מדובר בכספי הפנסיה של הציבור הרחב, ויש לנהוג בהם בחרדת קודש. על המנהל אותם לדעת כי עתידם של מאות אלפים מופקד בידיו וכל "תספורת", בוודאי כאשר בעל השליטה שומר על השליטה ומקבל פטור מתביעות, נוגדת את השכל הישר וההיגיון הבריא".