איכות השלטון: יישמו את המלצות ועדת זליכה לפני נקיטת צעדים משפטיים

איכות השלטון: יישמו את המלצות ועדת זליכה לפני נקיטת צעדים משפטיים

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (א) לשרת התרבות והספורט וליו"ר המועצה להסדר הימורים בספורט בדרישה להימנע מהעברת כספי השיווק להתאחדות לכדורגל לפני נקיטה בצעדים משפטיים

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (א') לשרת התרבות והספורט, לימור לבנת וליו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט, צחי פישביין, בדרישה לפעול וליישם את המלצות ועדת זליכה ולהימנע מהעברת כספי השיווק להתאחדות לכדורגל.
התנועה מדגישה כי דו"ח ועדת זליכה הינו מעין "מפת דרכים" לרפורמה המתבקשת בהתאחדות ומפרט שורה של צעדים אשר יכולים להבטיח התנהלות לפי כללי מנהל תקין וממשל תאגידי נאות. נוכח חומרת הדברים, מימון מותנה יבטיח יישום צעדים אלה לטובת ההתאחדות וכלל המעורבים בעניין. התנועה אף מציינת את ועדת דודי כהן אשר עמדה על הצורך בשינוי מנגנון הבחירה של יו"ר ההתאחדות לכדורגל כך שתימנע בחירת אישים אשר עלולים להימצא במצב של ניגוד עניינים.
כל האמור מוביל למסקנה היחידה המתחייבת בנסיבות העניין, כי נדרשת רפורמה מקיפה ויסודית בהתאחדות לכדורגל, כזו שתבטיח כי הדו"חות האמורים יהוו נקודת מפנה חשובה שאחריה תתנהל ההתאחדות בהתאם לאמות המידה והעקרונות שהותוו בדו"חות אלה.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה, כי נוכח האמור, על גורמי המדינה, ובראשם משרד התרבות והספורט, המועצה להסדר ההימורים בספורט והרשויות המקומיות, להימנע מהעברת כספי השיווק, במישרין או בעקיפין, עד לנקיטת צעדים מעשיים וברורים ליישום המלצות ועדת זליכה. בנסיבות אלה, אנו סבורים כי הגישה הנכונה היא "תיקנת- קיבלת; לא תיקנת- לא קיבלת". נוכח הדברים, עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי המשך העברת הכספים להתאחדות לכדורגל על-פי הסכם השיווק עולה כדי חוסר סבירות קיצוני, פגיעה באמון הציבור, פגיעה בקופה הציבורית ופגיעה בחובת הנאמנות המוטלת על רשויות המנהל.