איכות השלטון: איחוד הטיפול בניצולי השואה מבורך, אך אינו מספק

איכות השלטון: איחוד הטיפול בניצולי השואה מבורך, אך אינו מספק

התנועה למען איכות השלטון, המטפלת מזה שנים רבות בעניינם של ניצולי השואה, מברכת על יוזמת הממשלה לכנס את כלל הגורמים המעורבים בטיפול תחת קורת גג אחת.
על פי התנועה, מעקב וטיפול בנושא לאורך השנים האחרונות העלה כי אין יד מכוונת, ארגונים שונים, בעלי כוונות טובות, פועלים ללא תיאום וכספים רבים נאבדים ונבלעים במערכת ואינם מגיעים ליעדם- ניצולי השואה.
התנועה מציינת, עם זאת, כי הצהרה על איחוד לבדה אינה מספיקה. יש לדרוש כי ייעשה מעקב ופיקוח צמודים ביחס לעבודת משרד הרווחה ולדרוש דיווחים רבעוניים לממשלה ולוועדת ביקורת המדינה. ניסיון העבר מראה כי ללא דרישות מעין אלו, שעלו באופן יזום מצד הוועדה לביקורת המדינה, קצב קבלת ההחלטות וקידום תהליכים ופרויקטים- היה נמוך ולא משביע רצון.
כמו כן, על משרד הרווחה לוודא כי הוא נוטל אחריות כוללת- בין אם על החברה להשבת רכוש, המחזיקה בידה כסף רב שאינו מחולק; הרשות לזכויות ניצולי השואה; מיפוי צרכי ניצולי השואה עליו עמלים כבר למעלה משנתיים במשרד לאזרחים ותיקים ללא כל תוצאה נראית לעין על פי תשובות המשרד; ולבסוף, הקשר עם ועידת התביעות העולמית, שיושבת על ברז של מאות מיליוני דולרים שאינם מחולקים, ועל ממשלת ישראל לדרוש ולפעול כי הכסף יועבר באופן מיידי לניצולי השואה, בטרם לא יהיה למי להעביר.