איכות השלטון לראש הממשלה: פרסם את הקריטריונים לשחרור מחבלים

איכות השלטון לראש הממשלה: פרסם את הקריטריונים לשחרור מחבלים

התועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה, בדרישה לפרסם את עקרונות היסוד, ההנחיות והקריטריונים שנקבעו של ידי וועדת שמגר לשחרור מחבלים.
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה לדעת האם במסגרת הליך קבלת ההחלטות לשחרור מחבלים כ"מחווה מדינית", נלקחו בחשבון המלצות וועדת שמגר.
נוכח פרסומים בהם עולה כי ראש הממשלה וחברי הממשלה שוקלים לשחרר מחבלים במסגרת "מחווה מדינית", התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי לפני כשנה וחצי סיימה וועדה בראשות כב' נשיא בית המשפט (בדימוס) מאיר שמגר, בה היו חברים גם פרופסור אסא כשר והאלוף (במיל') עמוס ירון, עבודה של כשנתיים לקביעת קריטריונים ונהלים לניהול משא ומתן בנושא שחרור מחבלים.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה, כי מסקנות הדו"ח לא פורסמו ואף לא ברור האם הוועדה גיבשה נהלים וקריטריונים אף לשחרור מחבלים שלא במסגרת משא ומתן לשחרור חטופים ישראלים, אלא כ"מחווה מדינית" כבמקרה דנן. על כן, התנועה לאיכות השלטון דורשת מראש הממשלה לעדכן האם אכן גובשו נהלים וקריטריונים כאלה.
בנוסף, גם אם ועדת שמגר לא גיבשה קריטריונים ספציפיים לשחרור מחבלים ב"מחווה מדינית", יש להניח כי נקבעו עקרונות יסוד הרלוונטיים גם לסוגיה העומדת עתה בפני הממשלה. התנועה מבקשת לברר האם המלצות וועדת שמגר נלקחו בחשבון ויושמו במסגרת הליך קבלת ההחלטות בסוגיה דנן. התנועה לאיכות השלטון מבקשת לפרסם את עקרונות היסוד, ההנחיות והקריטריונים שנקבעו על ידי וועדת שמגר והסבר לעניין ישומם במקרה דנן.
לעמדת התנועה לאיכות השלטון, אין ספק כי ההחלטה על שחרור מחבלים הינה החלטה מורכבת, שנויה במחלוקת קשה, יש לה השלכות נרחבות, על אזרחי ישראל ועל מדינת ישראל. חשיבות מיוחדת, יש אם כן לקבלת החלטה בסוגיה זו המתבססת על נהלים וקריטריונים ברורים וסדורים.