כי"ל מסרבת להעביר את הפרוטוקולים של הליך הבוררות

כי"ל מסרבת להעביר את הפרוטוקולים של הליך הבוררות

מנכ"ל אדם טבע ודין, עו"ד עמית ברכה: "כי"ל משתמשת באסטרטגיית התשה כדי להסתיר מידע על נכסים שהם בבעלות הציבור. לא נרפה עד שייחשפו הפרוטוקולים ועד שכי"ל תשלם לציבור את כל הכספים המגיעים לו בשל ניצול ים המלח לטובת אינטרסים כלכליים פרטיים".

אלי סולם, מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון: "אנו תמהים על המאבק המשפטי המתמשך של כי"ל לאי פרסום הפרוטוקולים. דבר המעלה תמיהות מהם הדברים אותם הם רוצים להסתיר. יש להזכיר לכי"ל שהנכסים הם בבעלות הציבור"
רקע
לפני שבועיים בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את העתירה שהגישו מפעלי ים המלח נגד פרסום הפרוטוקולים והעדויות של הליך הבוררות בסוגיית תמלוגי ים המלח. שופט בית המשפט המחוזי, ד"ר יגאל מרזל, קבע כי לא מדובר במחלוקת פרטית, אלא בסכסוך בעל מאפיינים ציבוריים מובהקים: "בסוגיית היקף התמלוגים שהמדינה מקבלת – כנאמנת הציבור כולו – בגין הניצול של משאבי הטבע של הציבור כולו", נכתב בפסק הדין.
בית המשפט קבע כי מפעלי ים המלח ישלמו הוצאות משפט לתנועה לאיכות השלטון ולאדם טבע ודין בסך 20 אלף שקלים.
כזכור, בחודש אוגוסט 2012 פנו 'אדם טבע ודין' ו'התנועה לאיכות השלטון' למשרד האוצר בדרישה לפרסם את כל המסמכים הנוגעים להליך הבוררות שמנהלת המדינה מול מפעלי הים המלח, באשר לאופן חישוב התמלוגים על האשלג שישלמו המפעלים.
משרד האוצר נענה לבקשת הארגונים, אך מפעלי ים המלח הגישו עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים במטרה למנוע את פרסום המסמכים ואת שיתוף הציבור בהליך זה.
פרסומים בתקשורת:
כלכליסט
דה-מרקר
הארץ
גלובס