איכות השלטון לשרת התרבות והספורט ויו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט: פעלו ליישום המלצות ועדת זליכה

איכות השלטון לשרת התרבות והספורט ויו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט: פעלו ליישום המלצות ועדת זליכה

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ג') לשרת התרבות והספורט וליו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט בבקשה ליישם את המלצות ועדת זליכה ולהימנע מהעברת כספי השיווק להתאחדות לכדורגל עד להצגת תכנית הבראה.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשרת התרבות והספורט, לימור לבנת וליו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט, מר צחי פישביין בדרישה לפעול ליישום המלצות וועדת זליכה בכל העניינים המצויים בסמכותם ולהימנע מהעברת כספי השיווק להתאחדות לכדורגל עד אשר תוצג תכנית הבראה מטעמה.
דרישתה החוזרת של התנועה לאיכות השלטון מגיעה נוכח חוות הדעת שהזמינה ההתאחדות לכדורגל מהשופט בדימוס, אליהו וינוגרד. עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי דוחות ועדות ציבוריות אשר דנו והעמיקו בשלל ההיבטים הרלוונטיים לפעילות ההתאחדות, דו"ח ועדת זליכה ודו"ח ועדת דודי כהן – מוכיחים באופן חד משמעי כי מתבקשת רפורמה מקיפה, ויפה שעה אחת קודם.
עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי הן גורמים משפטיים בדמות היועצת המשפטית של משרד התרבות והספורט, והן הדוחות האמורים מצביעים באופן חד משמעי על קיומו של חשד משמעותי של ניגוד עניינים. ממצאי הדוחות של הועדות הציבוריות נועדו בין היתר להבטיח ניצול יעיל של כספי ציבור המועברים להתאחדות, לשרש נורמות של שקיפות, להבטיח הפרדה בין מוסדות התביעה והשיפוט לבין ההתאחדות לכדורגל, להוזיל העלויות לכרטיסים ושירותים שונים ולקבוע כללים ונהלים להכשרת מאמנים.
נוכח האמור, ובהיעדר מענה לפניות קודמות של התנועה לאיכות השלטון, התנועה דורשת משרת התרבות והספורט ומיו"ר ההתאחדות לכדורגל ליישם את מסקנות ועדת זליכה ולהימנע מהעברת כספי השיווק להתאחדות לכדורגל עד אשר תוצג תכנית הבראה מתאימה.