איכות השלטון למוסדיים: התנגדו להצעת חברת אי.די.בי חברה לאחזקות

איכות השלטון למוסדיים: התנגדו להצעת חברת אי.די.בי חברה לאחזקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ד') לגופים המוסדיים המחזיקים באגרות החוב באי.די.בי חברה לאחזקות בע"מ והציגה וקראה למוסדיים להתנגד להצעת החברה למתן פטור
לקראת ההצבעה על הסדר החוב בחברת אי.די.בי אחזקות הצפויה להערך ב11.8.13, פנתה היום (ד') התנועה לאיכות השלטון לגופים המוסדיים והדגישה כי על הגופים המוסדיים, בתור שומרי הסף של כספי הפנסיה ונציגי ציבור המפקידים, וקראה להתנגד בכל תוקף להצעת החברה, לאמץ את חוות דעת המומחה ולדרוש לקבל את השליטה באי.די.בי אחזקות.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייה לגופים המוסדיים, כי מתן פטור גורף לבעלי השליטה ונושאי המשרה מפני תביעות.פסולה בשל מסקנות המומחה החיצוני שמונה ע"י בית המשפט, מר אייל גבאי, אשר הדגיש כי "הצעת החברה, במבנה הנוכחי, אינה עולה לכלל הצעה ואינה ברת בחינה כלל ועיקר". כמו כן, קיומה של חקירת הרשות לניירות ערך שהמליצה לפרקליטות להעמידו לדין בגין הרצת מניות; שורה של עסקאות תמוהות ושנויות במחלוקת כגון קניית מעריב, קיפוח המיעוט בעסקת כור-כימצ'יינה, הלוואת בעלים מדסק"ש ואי.די.בי פיתוח לכור ללא בטחונות או עירבונות בתנאים החורגים מתקנת השוק, וכן מספר תביעות נגזרות שהוגשו כנגד החברה.
על רקע הדברים הללו, התנועה סבורה כי אין לעבור בשתיקה על הניסיון להתנות את הסדר החוב ב"תניית הפטור". לעמדת התנועה לאיכות השלטון אין מדובר בפריט חובה, אשר הכללתו בהסדר החוב היא בבחינת פרקטיקה טבעית ומובנת מאליה. ההיפך הוא הנכון – פטור מתביעות סותר את תקנת הציבור. הוא מאפשר לנושאי המשרה ולבעלי עניין אחרים לחמוק מאחריות לפעולות או למחדלים שנקטו בעבר. אין זה מתקבל על הדעת כי יאושר לכלל בעלי השליטה ונושאי המשרה בקונצרן, שדרדרו את החברה במו ידיהם על עברי פי פחת, פטור גורף מתביעות, קל וחומר ללא תשלום הולם.
על כן, על הגופים המוסדיים, בתור שומרי הסף של כספי הפנסיה ונציגי ציבור המפקידים, להתנגד בכל תוקף להצעת החברה, לאמץ את חוות דעת המומחה החיצוני ולדרוש לקבל את השליטה באי.די.בי אחזקות.
מתוך מכתב הפנייה לגופים המוסדיים: "חשיבותו של הסדר החוב בקונצרן אי.די.בי, כסימן דרך וקריאת כיוון לשוק ההון הישראלי, אינה מוטלת בספק. גורלם של מיליארדים מכספי ציבור וחסכונות פנסיה נמצא בידיכם, ועליכם לדאוג כי האינטרס היחיד שעומד לנגד עיניכם הוא זה של המפקידים, והם בלבד."