מינויים של אורי יוגב ואורי שני מהווה התעלמות מכללי המנהל התקין

מינויים של אורי יוגב ואורי שני מהווה התעלמות מכללי המנהל התקין

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (א') לשר האוצר, יאיר לפיד, והביעה עמדתה כי מינויו של אורי יוגב לתפקיד מנהל רשות החברות הממשלתיות ומר אורי שני למנהל חברה ממשלתית ליישום תכנית הדיור, מטילים צל כבד על הצהרותיו של שר האוצר בדבר פוליטיקה חדשה, שקיפות ושוויון, מנהל תקין ודבקות באינטרסים ציבוריים בלבד
עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי מועמד למנהל רשות החברות הממשלתיות הנו רב משמעות וכי יש להקפיד הקפדה יתרה, כי האדם העומד בראש הפירמידה יקפיד על קוצו של יוד, יימנע מניגודי עניינים ויפעל לאורם וכלשונם של כללי המנהל התקין. זאת ועוד, שר האוצר ומפלגת "יש עתיד", במהלך מערכת הבחירות ואף לאחר הקמת הממשלה, העלו על נס את שידוד המערכות במגזר הציבור, בייחוד בכל האמור לגבי התנהלות ראויה של נושאי תפקידים בכירים, ומתן דוגמא אישית לציבור הרחב. הבטחות רבות נשמעו לפוליטיקה חדשה, נקייה משחיתות ושקופה וחפה מאינטרסים פרטיים. על כן, מינוי אורי יוגב שומט את הקרקע מתחת להבטחות אלו. שלל הפרשות בהן שמו נקשר, מטיל צל כבד מעל מינויו לתפקיד בכיר המרכז השפעה כה רבה על רבבות עובדים במגזר הציבורי, כן על המשק כולו. והדברים ידועים וברורים.
הוועדה לבדיקת מינויים (וועדת שפניץ) שבחנה את מועמדותו של מר יוגב ליו"ר דירקטוריון הרכבת במהלך שנת 2011, קבעה כי "הפגישה שנערכה בין מר יוגב למר אורן מוסט, שהיה המועמד המוביל למנכ"ל הרכבת, מהווה פגיעה בשוויון ובשקיפות של הליך בחירות מנכ"ל לרכבת ישראל". עצם הפגישה היווה פגם בהתנהלותו של מר יוגב לפי המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד אבי ליכט. מבקר המדינה אף התייחס לנושא וקבע זה מכבר כי יש טעם לפגם בהתנהלותו של מר יוגב במהלך המשא ומתן שניהלה רכבת ישראל לרכישת קרונות נוסעים מידי חברת בומברדיה הגרמנית. זאת ועוד, ביחס לפגישה האמורה שינה מר יוגב את גרסתו, ומסר למשנה ליועמ"ש "גרסא חדשה שלא הועלתה על ידו בשלבים מוקדמים יותר של בירור הנושא". מר יוגב אף כשל ולא עדכן את דירקטוריון הרכבת על זיקתו לנציג חברת בומברדיה בישראל, מר דסקל, וזאת למרות שהאחרון כיהן כיועץ בחברה שבבעלותו של יוגב. למעשה, נמצא כי יוגב שינה את גרסתו לא פחות משלוש פעמים.
מר אורי שני, המהווה מועמד לעמוד בראש חברה ממשלתית שתהא אחראית ליישום "תכנית הדיור הלאומית", שעיקרה הורדת מחירי הדיור. עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי עברו של מר שני רצוף אמנם בתפקידי ניהול בעולם העסקי ופוליטי, אך גם מוכתם בדו"ח חמור של מבקרת המדינה דאז, השופטת (בדימ') מרים בן פורת, שמתחה ביקורת חריפה על התנהלותו כיו"ר חברת עמידר. זאת כאשר הדו"ח מפרט כיצד שימש שני במשאבי החברה לצרכיו האישיים או של קרוביו.