מחר: דיון בבג"צ בעניין גיוס בחורי ישיבות

מחר: דיון בבג"צ בעניין גיוס בחורי ישיבות

התנועה לאיכות השלטון לבג"צ:
"שר הביטחון מסרב למלא את הוראות החוק המפורש והוראות המוסר המחייבות מניעת אפליה בין אדם לאדם ובין דם לדם – ולגייס את אלו החייבים בגיוס
מחר (ג' 20.8.13) בשעה 12:00 ידון בג"צ בעתירה שהוגשה נגד החלטת שר הביטחון שלא לגייס את בחורי הישיבות. עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי פעם נוספת אנו עדים לכך ששר הביטחון, אשר מסרב למלא את הוראות החוק המפורש והוראות המוסר המחייבות מניעת אפליה בין אדם לאדם ובין דם לדם – ולגייס את אלו החייבים בגיוס.
התנועה לאיכות השלטון הגישה בקשה כי יוצאו לקראת הדיון צווים על תנאי אשר יורו לשר הביטחון והמדינה לנמק מדוע לא יערכו ויאכפו את חוק שירות ביטחון נוכח פקיעת תוקפו של חוק דחיית שירות לתלמידי ישיבות. זאת, מאחר ושר הביטחון הודיע כי נשקלת האפשרות לפיה ידחה מועד גיוסם של תלמידי הישיבות אשר היו חייבים להתייצב לשירות החל מ18.8.13. בכך נשמטה הקרקע תחת הנחת העבודה המקובלת, הידועה ואשר אליה התחייבו משך שנה תמימה, לפיה ביולי 2013 יחל גיוסם תלמידי הישיבות, ילידי השנתונים 1994-1995, ככל בני גילם בציבור. על הנחה זו הסתמכו התנועה לאיכות השלטון, שר הביטחון, המדינה ובית המשפט במשך שנה. הודעה דרמטית זו, משנה לחלוטין את חוקי המשחק, ומחזירה אותנו אחורה בזמן שנה אחת בדיוק ליום 1.8.2012.
פעם נוספת ניצבת התנועה לאיכות השלטון, כמו הציבור הישראלי כולו, אל מול פגיעה קשה מנשוא בערכי הדמוקרטיה עליהם נשענת מדינת ישראל, בניהם עקרון שלטון החוק, עקרון השוויון ועקרון הפרדת הרשויות – שעה ששר הביטחון נטל לעצמו פעם נוספת את החירות לקבל החלטות אשר אין בסמכותו לקבל.
התנועה לאיכות השלטון מצרה על כך ששר הביטחון והמדינה השחיתו את זמנם, את זמנה ואת זמנו היקר של בית המשפט הנכבד כאשר הפריחו לאוויר הבטחות אשר התגלו כחסרות כיסוי, רק בכדי לגלות כעת – שנה שלמה לאחר הגשת העתירה המקורית, כי עלינו לחזור ולדון באותן הבקשות בדיוק.