אין לאשר את מועמדותו של אורי יוגב לתפקיד מנהל רשות החברות

אין לאשר את מועמדותו של אורי יוגב לתפקיד מנהל רשות החברות

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ה) לשרי הממשלה בדרישה שלא לאשר את מועמדותו של אורי יוגב לתפקיד מנהל רשות החברות ולהטיל על הגורמים בעלי הסמכות להכריע בקשר לפגמים שנפלו לכאורה במעשיו של יוגב.
לקראת הצבעת הממשלה ביום ראשון על מינויו של אורי יוגב למנהל רשות החברות הממשלתיות, פנתה היום (חמישי) התנועה לאיכות השלטון לשרי הממשלה בדרישה כי לא יאשרו את המינוי, ובכל מקרה להורות על בדיקה מקיפה על ידי גוף בעל סמכויות חקירה אפקטיביות ביחס לפרשיות הרבות בהן מעורב, לכאורה, מר יוגב, בטרם אישור המינוי. לעמדת התנועה נפלו פגמים מהותיים, לכאורה, בהתנהלותו של מר יוגב- סתירות, שינויי גרסאות ועוד, שלא נבדקו לעומק. בטרם ימונה למנהל רשות החברות, על האחראים על שמירת טוהר המידות והמנהל התקין לוודא כי השאלות ביחס לפעולותיו של מר יוגב ייבדקו וילובנו עד תום, שאחרת צל כבד ירחף מעל מינויו.
התנועה לאיכות השלטון מציינת בפנייה מספר מקרים בהם מעורב יוגב המחייבים בדיקה מעמיקה. לדוגמא, פגישה בין אורי יוגב, אז דירקטור ברכבת ישראל, במהלך איתור מנכ"ל רכבת ישראל לבין המועמד המוביל לתפקיד, מר אורן מוסט, שטען כי יוגב ניסה לשכנע אותו כי יסיר את מועמדותו לתפקיד. בנוסף, במהלך ההליך המכרזי לאספקת קרונות לרכבת ישראל, נפגש מר יוגב עם ספקים בגרמניה, בניגוד לתקנות חובת המכרזים שאוסרות על דירקטור להיות מעורב כחבר ועדת מכרזים בחברה ממשלתית. בניגוד לטענתו כי הפגישה נעשתה ביוזמת יו"ר ומנכ"ל הרכבת, הרי שהרכבת עצמה, במסמך שהוגש לבית המשפט טוענת כי יוגב הוא זה שיזם את הפגישה.
זאת ועוד, מר יוגב כשל לדווח על קשריו המוקדמים עם נציגה בישראל של חברת בומברדיה, שהתמודדה על מכרז לאספקת קרונות נוסעים לרכבת, בשווי כולל של מאות מיליוני אירו. זאת, למרות שהנציג, מר דסקל כיהן כיועץ בחברה שבבעלותו של מר יוגב. חמור כך, בהקלטה שהגיעה לידי התנועה לאיכות השלטון, נמצא כי מר יוגב שינה את גרסתו לא פחות משלוש (!) פעמים כאשר בתחילה טען כי מר דסקל כלל אינו מעורב בחברת וויטווטר אשר בבעלותו, לאחר מכן ציין כי "אולי היה לפני שנים" ורק לבסוף הודה כי מר דסקל שימש כיועץ בחברה
שינוי גרסאות כפול (!) זה ממשיך רצף ארוך, שכל כולו אי דיוקים, סתירות וחוסר שקיפות משווע. ולמרות זאת, הן וועדת שפניץ שבחנה בעבר את מועמדותו לתפקיד יו"ר הרכבת והן משרד המבקר לא נתנו דעתם לשינויי גרסאות אלו, ותחת זאת הסתפקו בקביעה כי על מר יוגב היה לעדכן את הדירקטוריון בקשריו עם מר דסקל. קביעה רפה, חסרת כל נפקות ממשית, שאין בה די על מנת להכשיר את הכשל בדיווח.