איכות השלטון: "מדוע מנותבים 250,000 שקלים לקמפיין פרסומי ולא לניצולי השואה?"

איכות השלטון: "מדוע מנותבים 250,000 שקלים לקמפיין פרסומי ולא לניצולי השואה?"

על רקע פרסומים בדבר ההסכם שנחתם בין משרד הרווחה לבין העיתון "ידיעות אחרונות" לקידום מיזם "מארחים ניצולי שואה", פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר הרווחה והשירותים החברתיים בטענה כי 250,000 השקלים המושקעים בפרויקט היו יכולים להיות מנוצלים באופן שיסייע באופן משמעותי יותר לניצולי השואה.
רקע
נוכח פרסומים בהם משרד הרווחה התקשר עם העיתון "ידיעות אחרונות" בהסכם במסגרתו ירכוש המשרד מ"ידיעות אחרונות" קמפיין פרסומי אשר מטרתו קידום מיזם "מארחים ניצולי שואה", לאירוח ניצולי שואה במהלך תקופת החגים. כמו כן, פורסם העתק של ההסכם שנכרת בין משרד הרווחה לבין "ידיעות אחרונות", ובו ניתן לראות כי המשרד התחייב לשלם ל"ידיעות אחרונות" סכום של כ- 250,000 שקלים חדשים בעבור הקמפיין. זאת על פי דיווחים, מבלי שנערך כל מכרז, כפי הנדרש לפי חוק חובת המכרזים.
התנועה לאיכות השלטון פנתה השבוע לשר הרווחה והשירותים החברתיים, מר מאיר כהן, והדגישה כי אין חולק על חשיבות המטרה של סיוע לניצולים ועל הרצון העז של כל הגורמים להיטיב עימם. בשל כך, "לא ניתן שלא לתהות האם הדרך שנבחרה הינה הדרך הנכונה ביותר לניצול המשאבים המיועדים לסיוע לניצולי השואה. ליתר דיוק, עולה השאלה, האם 250,000 השקלים המושקעים בפרויקט, המנותבים אך ורק לטובת קמפיין פרסומי, לא יכלו היו להיות מנוצלים באופן שיסייע באופן משמעותי יותר לניצולי השואה."
לאור העובדה כי מדובר בסכום כה גבוה, שעל פניו מוקצה לרווחת ניצולי השואה, אך לצד זאת לא ברור באופן מובהק כי הדרך שנבחרה אכן הינה הדרך האפקטיבית ביותר להשגת מטרה זו, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מענה ממשרד הרווחה על מספר שאלות ובהן על בסיס אילו נתונים התקבלה ההחלטה להתקשר בהסכם זה; האם הדרך שנבחרה הינה האפקטיבית ביותר; האם ההסכם אכן נחתם ללא מכרז, כפי שפורסם? זאת ועוד, האם במערך השיקולים נלקח בחשבון כי קמפיין מסוג זה תורם לתדמיתו ולשיווקו של עיתון, אשר בו עבד במשך שנים רבות ח"כ יאיר לפיד, יו"ר המפלגה של השר העומד בראש משרד הרווחה?