איכות השלטון: "מינויו של אורי יוגב נעשה שלא עפ"י הוראות הדין"

איכות השלטון: "מינויו של אורי יוגב נעשה שלא עפ"י הוראות הדין"

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה, שר האוצר, היועמ"ש, נציב שירות המדינה ויו"ר ועדת איתור לבחירת מנהל רשות החברות הממשלתיות, בטענה כי מינויו של יוגב למנהל רשות החברות הממשלתיות לא עבר את אישורה של ועדת המינויים כנדרש בדין

נוכח אישור מינויו של אורי יוגב למנהל רשות החברות הממשלתיות, פנתה התנועה לאיכות השלטון לראש הממשל, שר האוצר, היועץ המשפטי לממשלה, נציב שירות המדינה וליו"ר ועדת האיתור לבחירת מנהל רשות החברות הממשלתיות. התנועה לאיכות השלטון מעלה חשש כי הליך האיתור והמינוי שננקט שונה בתכלית השוני מזה הקבוע בהוראות תקנון שירות המדינה והמחייב את כלל משרדי הממשלה, לרבות משרד האוצר והעומד בראשו. זאת, כאשר מינויו של אורי יוגב לא עבר את אישורה של ועדת המינויים, ואת שלל התחנות החוקיות הקבועות בהוראות הדין, כנדרש.
התנועה לאיכות השלטון מונה מספר סעיפים המחייבים את הליך מינוי מנהל רשות החברות הממשלתיות, אשר לא קוימו בהתאם לתקנון שירות המדינה במקרה זה. בין היתר, מינוי לתפקיד פטור מחובת המכרז הוא בידי הממשלה או טעון אישור הממשלה, והוא טעון קבלת חוות דעתה של ועדת המינויים – דבר שלא התקיים בעניינו של יוגב. כמו כן, התקנון קובע כי ראש הממשלה ימנה את נציב שירות המדינה ושמונה אנשי ציבור, מתוכם ייבחרו שניים שיהוו את ועדת המינויים, דבר שלא התקיים בעניינו של יוגב.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה, כי מכל האמור עולה חשש כי בהליכי מינויו של מר אורי יוגב למנהל רשות החברות הממשלתיות נפלו פגמים מהותיים, והם אינם תואמים את הוראות תקנון שירות המדינה. מצב עניינים זה אינו יכול להישאר על כנו, בפרט משרה כה רמה בעלת השפעה על כ-100 חברות ועשרות אלפי עובדים. קל וחומר, כאשר תלונות על התנהלותו של מר יוגב נשמעו לאורך הליכי המינוי, וטרם זכו, לעמדת התנועה, לבחינה מעמיקה.