כשירותו של חזי צאיג לתפקיד דירקטור בחברת דואר ישראל מוטלת בספק

כשירותו של חזי צאיג לתפקיד דירקטור בחברת דואר ישראל מוטלת בספק

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות בדרישה למצות את סמכותה של ועדת המינויים ולבחון את כשירותו של חזי צאיג לתפקיד דירקטור בחברת דואר ישראל בע"מ
נוכח פרסום רשות החברות הממשלתיות בהן מר חזי צאיג מועמד לתפקיד דירקטור בחברת דואר ישראל בע"מ, פנתה התנועה לאיכות השלטון לשופט בדימוס שלום ברנר, יו"ר הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות בבקשה לבחון את כשירותו של חזי צאיג לתפקיד דירקטור בחברת דואר ישראל בע"מ, נוכח התנהלותו ותפקודיו בעבר.
בפנייה, מציינת התנועה לאיכות השלטון, כי בין תפקידיו של מר צאיג, כמנהל מרכז ההשקעות במשרד לא השכיל לטפל בכשניים וחצי מיליארד שקלים שהועברו ללמעלה משש מאות חברות מבלי שעמדו התחייבויותיהן כלפי מרכז ההשקעות. כך, מתוך שניים וחצי מיליארד השקלים שהועברו, הוחזרו לקופה הציבורית כחמישה מליון שקלים בלבד, שהם פחות מחצי אחוז מכלל המענקים שחולקו לחברות על ידי מרכז ההשקעות.
יתרה מכך, מר צאיג העיד עדות בעייתית במשפט קצב, ואף נמתחה עליו ביקורת מפי בית המשפט המחוזי בתל אביב בעקבותיה. השופט דנצינגר בהחלטה בעניין קצב ציין כי: "בית המשפט המחוזי המשיך וקבע כי על עדותו של צאיג מוטל "צל כבד של מגמתיות" בשים לב ל'להיטותו ופעילות היתר שגילה' בסיוע למבקש…"
התנועה לאיכות השלטון מציינת גם, כי על מינויו של מר צאיג להיבחן גם על רקע זיקתו לשר התקשורת, גלעד ארדן, אשר ממנה את חברי הדירקטוריון בחברת הדואר. בהקשר לכך, עברו של מר צאיג כפעיל ליכוד מעורר את החשש למינוי פוליטי הנגוע באינטרסים זרים, חשש אשר עלול להוביל לפגיעה בסדרי המינהל התקין ובטוהר המידות.
זאת ועוד, התנועה לאיכות השלטון מדגישה, כי אך לאחרונה, מר צאיג הוצב כמועמד לתפקיד יו"ר רשות הטבע והגנים. מינוי זה, בדומה למינוי מר צאיג לחברת הדואר, אושר על ידי מר גלעד ארדן (השר להגנת הסביבה דאז). אולם, לבסוף הנחה היועץ המשפטי לממשלה שלא להעלות את המינוי על סדר היום של הממשלה היוצאת.