בעקבות התראות התנועה מונתה דירקטורית מטעם המדינה בבנק יהב

בעקבות התראות התנועה מונתה דירקטורית מטעם המדינה בבנק יהב

הרשות לחברות ממשלתיות הודיעה כי בעקבות התראות התנועה לאיכות השלטון על היעדר איוש דירקטורים מטעם המדינה בבנק יהב, הוחלט למנות דירקטורית נוספת אשר הוצעה על ידי המדינה
רשות החברות הממשלתיות הודיע לתנועה לאיכות השלטון, כי בעקבות התראות התנועה על כך שבדירקטוריון הבנק אין ייצוג למדינה, מינתה דירקטורית מטעם המדינה בבנק יהב. עמדת התנועה לאיכות השלטון, בהקשר זה, היא כי בכך דואגת המדינה לשמור על האינטרסים הכלכליים שלה.
יחד עם זאת, התנועה שבה ומציינת בפני רשות החברות הממשלתיות כי מר עופר עיני ומר אריאל יעקבי, המכהנים כדירקטורים בבנק יהב מטעם החברה למפעלי כלכלה ותרבות לעובדי המדינה בע"מ, מושכים לכיסם הפרטי את הגמול בגין כהונתם כחברי דירקטוריון בבנק יהב, ואינם מעבירים את הסכום (גמול שנתי מצטבר של כ-150,000 ₪ לכל אחד לפי הכתבה) לחברה למפעלי כלכלה – הגוף שמטעמה הם מונו. בכך, פועלים מר עיני ומר יעקבי בניגוד לנוהג המקובל על פיו דירקטורים מעבירים את שכרם לגוף שמטעמו מונו הם לתפקיד.
בשל כך, מבקשת התנועה לאיכות השלטון תשובות למספר שאלות, בניהן: מכוח איזו החלטה מועבר גמול הדירקטורים מטעם החברה למפעלי כלכלה בבנק יהב לכיסם הפרטי ולא משולם לקופת החברה למפעלי כלכלה; האם הדירקטורים מטעם המדינה בבנק יהב מעבירים את גמולם הכספי לחברה למפעלי כלכלה; האם קיים בחברה למפעלי כלכלה נוהל המסדיר את העברת הגמול הכספי של הדירקטורים מטעם החברה למפעלי כלכלה בבנק יהב.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה, נדגיש כי באם עניין גמול הדירקטורים מטעם החברה למפעלי כלכלה בבנק יהב אינו מוסדר כיום, הרי שיש לפעול לפרסום נוהל המסדיר זאת.