החזרת אלון חסן לתפקיד יו"ר ועד העובדים – כניעה לכוחנות

החזרת אלון חסן לתפקיד יו"ר ועד העובדים – כניעה לכוחנות

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ג') למר עופר עיני, יו"ר הסתדרות העובדים והדגישה כי החזרת אלון חסן לתפקיד יו"ר וועד עובדי הציוד המכני והתפעול בנמל אשדוד מצטיירת ככניעה לכוחנות ופוגעת פגיעה קשה בלגיטימיות מאבקי העובדים.
רקע
נוכח פרסומים כי האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הכריע, כי מר אלון חסן יכול לחזור לתפקידו יו"ר וועד עובדי הציוד המכני והתפעול בחברת נמל אשדוד. זאת כשלושה חודשים לאחר שמר חסן נאלץ להשעות עצמו נוכח ביקורת ציבורית קשה, בעקבות סדרה של כתבות בעיתון דה-מרקר מאת שרון שפורר וכתבה בערוץ 2 מאת יוסי מזרחי ועמליה דואק, בנושא עסקיו של מר חסן בנמל.
מן הפרסומים עולה, כי ההסתדרות הכריעה כי מר חסן איננו מקיים עוד קשרים עסקיים עם הנמל. נראה, אם כן, טיפול ההסתדרות הסתפק בכך ולא כלל העמדה לדין משמעתי בגין הפרת חוקת ההסתדרות והפגיעה באינטרסים של העובדים.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייה ליו"ר ההסתדרות, כי ישנה חשיבות רבה לכך שמעמד יו"ר ועד עובדים לא ינוצל למען צבירת כוח והטבות אישיות. הדבר פוגע הן בעובדים והן במעמד וועדי העובדים ובלגיטימיות שלהם.
על כן, החזרת מר חסן למעמדו, למרות שהבדיקות בעניין התנהלותו לא מוצו על ידי הגורמים המוסמכים, כך שהחשדות בעניינו תלויים ועומדים כנגדו, ולמרות הפגיעה הקשה בערכים ובאינטרסים של ההסתדרות, מצטיירת ככניעה לכוחנות ופוגעת פגיעה קשה בלגיטימיות מאבקי העובדים. זאת ועוד, התנהלות זו מעודדת ראשי וועד לנצל את מעמדם ולצבור כוח והשפעה אישיים, העומדים בניגוד לאינטרסים של העובדים.
עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי מן הראוי שההסתדרות תעמיד את מר חסן לדין משמעתי, על הפרת חוקת ההסתדרות, ובכך תעביר מסר ברור וחד משמעי שיקדם נורמות עבודה תקינות, מינהל תקין וטוהר המידות, בין פעיליה ונבחריה.