מחר, יום ד', יתקיים דיון בבג"צ בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד היועמ"ש בעניין "פרשת הרפז"

מחר, יום ד', יתקיים דיון בבג"צ בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד היועמ"ש בעניין "פרשת הרפז"

התנועה לאיכות השלטון עתרה בחודש פברואר השנה לבג"ץ בעניין "פרשת הרפז" בבקשה להוציא צווים על תנאי כנגד היועמ"ש, פרקליט המדינה והפרקליט הצבאי להורות על פתיחה בחקירה פלילית כוללת
רקע
התנועה למען איכות השלטון בישראל הגישה בחודש פברואר 2013 עתירה לבג"צ כנגד החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה שלא לפתוח בחקירה פלילית כוללת בפרשת הרפז, אלא להסתפק בחקירה צבאית פלילית מוגבלת ומצומצמת כנגד שני נחקרים בלבד ובעבירה, משמעתית במהותה, שהוגדרה מראש. לעמדת התנועה, בהיות החלטה זו בלתי סבירה באופן קיצוני, מפלה, בלתי מידתית ואשר מביאה לפגיעה חזיתית וקשה בנראות פני הצדק ובאמון הציבור במערכת אכיפת החוק. לפני חודשיים הודיע היוהמ"ש כי החקירה תבוצע בשיתוף בין משטרת ישראל למשטרה הצבאית – אך עדיים תמוקד בשני האישים הנחקרים.
עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי נערכות חקירות נקודתיות ו/או בדיקות מוגבלות. בדיקות, אשר לא היה באפשרותן לבחון את מכלול הנושאים ומכלול המעורבים בפרשה וכפועל יוצא, התמונה השלמה שעשויה הייתה וחייבת להתגלות באמצעות חקירה פלילית נחושה, יעילה וכוללת – לא נתגלתה עד היום.
זאת למרות, שמבקרי המדינה העבירו ליועמ"ש בהתאם לסעיף 14ג לחוק מבקר המדינה חומרים המעלים חשש למעשים פלילים "בשורה של נושאים". בעתירה טוענת התנועה לאיכות השלטון, כי העברת חומרים אלה על ידי מבקרי המדינה, מקימה "חזקת פליליות" ולכל הפחות מהווה ראשית ראייה לחשד סביר המחייבת פתיחה בחקירה פלילית כוללת בפרשה. בהקשר זה פתיחה בחקירה פלילית מצומצמת, כנגד שני נחקרים בלבד וביחס לעבירה אחת (משמעתית במהותה) – לא נותנת מענה ראוי ושלם לחשדות שעלו, בוודאי לא ביחס לתמונה הכללית והקשה שעלתה מדוח המבקר. התנועה עומדת על הפגמים הקשים והנזק לביטחון המדינה שבהימנעות מחקירה כולל ובחירת מסגרת חקירה מוגבלת וצרה.
פרסום בNEWS1