מי שהוגש נגדו כתב אישום לא יהיה זכאי להתמודד לתפקיד ראש עיר

מי שהוגש נגדו כתב אישום לא יהיה זכאי להתמודד לתפקיד ראש עיר

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה), הגיש אתמול, 14.10.2013, בסיוע התנועה לאיכות השלטון, הצעת חוק שתכליתה לחזק את שלטון החוק במדינת ישראל ואת אמון הציבור בנבחריו ובמערכת השלטונית.
הצעת החוק קובעת כי מי שהוגש נגדו כתב אישום חמור בגין עבירות מסוג פשע לא יהיה זכאי להתמודד לתפקיד חבר מועצה ו/או ראש רשות מקומית, זולת אם קבע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית כי הוא זכאי להתמודד.
ח"כ מיקי רוזנטל מסר כי: "לא ייתכן שאותם נבחרים ו/או מועמדים בבחירות, ממשיכים להציג מועמדותם כאילו לא ארע דבר ולא נפל פגם או רבב בהתנהלותם ובשמם". ח"כ רוזנטל הוסיף: "עלינו לדאוג למערכת ציבורית נקיה שתחזק את אמון הציבור. עלינו להשתית נורמה ראויה בכל שתקיא מתוכנו את המושחתים.
הצעת החוק שהגשתי, בסיוע התנועה לאיכות השלטון, מביאה לאיזון הראוי. מחד, תמנע האפשרות להתמודד כאשר עומדים ותלויים נגדם כתבי אישום חמורים, ומאידך, נוצר מנגנון ערעור שיאפשר למועמדים לפנות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, תחת פיקוח של בית המשפט העליון, לאשר מועמדות של אדם אשר כתב האישום החמור שנגדו אינו נוגע למישור הציבורי ו/או המנהלי.
הצעת חוק זו, עולה בקנה אחד עם פסיקת בג"ץ, שהבחין בלקונה – והמליץ לשנותה בחקיקה."
מיקה קונר קרטן, מנהלת תחום החקיקה בתנועה לאיכות השלטון: "בית המשפט הבהיר את אשר הציבור חש מזה זמן, מי שמרחף מעליו כתב אישום חמור אינו ראוי לנסות ולשמש פרנס הציבור עד אשר יתבהרו החשדות נגדו ויקבע שהוא נקי מכל רבב. לבית המשפט לא היו הכלים המשפטיים לעצור את אלה שכתב אישום חמור מרחף מעליהם מלשוב ולהתמודד. הצעת החוק קובעת נורמה חדשה ומבקשת לשמור על טוהר המידות, אמון הציבור ברשויות השלטון ומחזקת את שלטון החוק."
פרסום בNANA10