איכות השלטון: האם העסקה לביטוח מנהלי אי.די.בי בחברת כלל ביטוח בוצעה על פי דין

איכות השלטון: האם העסקה לביטוח מנהלי אי.די.בי בחברת כלל ביטוח בוצעה על פי דין

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ד') לממונה על אגף שוק ההון ולממונה על רשות ניירות ערך בדרישה לבחון את ההיבטים השונים של עסקת ביטוח מנהלי אי.די.בי בחברת כלל ביטוח ולפעול להבטחת תקינות העסקה בהתאם לאינטרסים הכלכליים שלה
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ד') לפרופ' שמואל האוזר, מנהל הרשות לניירות ערך ולדורית סלינגר, הממונה על אגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון. התנועה מבקשת בפנייה לבחון את ההיבטים השונים של עסקת הביטוח בין חברות אי.די.בי. לבין חברת כלל ביטוח ולהפעיל סמכותם ליתן לחברה הוראות כדי להבטיח את התנהלותה התקינה בהתאם לאינטרסים הכלכליים שלה וכדי למנוע פגיעה ביכולתה כמבטח לקיים את התחייבויותיה.
רקע
מפרסום באמצעי התקשורת עולה כי חברות אי.די.בי. אחזקות ופיתוח מבקשות לבטח את מנהליהם (אלו שלא פרשו) מפני תביעות עתידיות, באמצעות חברת כלל ביטוח, המוחזקת במורד השירשור הפרמידאלי על ידי חברות אי.די.בי. מהפרסום עולה, כי חברות אי.די.בי. נאלצו לפנות לכלל ביטוח, מאחר ותוקף הפוליסה הקודמת של בכירי אי.די.בי. עומד לפוג, ולכאורה, לא עלה בידיהם למצוא חברת ביטוח שתסכים לבטח את מנהלי אי.די.בי., זאת נוכח החשש מתביעות כנגד המנהלים, על רקע התמוטטות פירמידת אי די בי והחשדות והטענות כנגד קברניטיה.
מהפרסום מצטיירת תמונה של עסקה הנגועה כולה בפגמים וניגודי עניינים קשים וחמורים ביותר. העסקה אמנם משרתת את האינטרסים של מנהלי אי.די.בי. ואולי אף של התובעים הפוטנציאלים, מבין בעלי מניות ומחזיקי אג"ח, שהעסקה תגיע לאישורם כעסקת בעלי עניין, אך עולה חשש כבד, כי העסקה חריגה, בלתי כדאית ומנוגדת לאינטרס של חברת כלל ביטוח ועלולה לפגוע בה ובכספי הציבור הרחב המושקעים בה.
נוכח הדברים, התנועה לאיכות השלטון מבקשת כי ייבחנו ההיבטים השונים של עסקה זו ויופעלו הסמכויות הנתונות למנהל הרשות לניירות ערך והממונה על אגף שוק ההון ליתן לחברה הוראות בכדי כדי להבטיח את התנהלותה התקינה בהתאם לאינטרסים הכלכליים שלה וכדי למנוע פגיעה ביכולתה כמבטח לקיים את התחייבויותיה.
פרסום בדה מרקר