איכות השלטון לשר הפנים: צא בקריאה נגד התמודדות ראשי עיריות המואשמים בפלילים

איכות השלטון לשר הפנים: צא בקריאה נגד התמודדות ראשי עיריות המואשמים בפלילים

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ה') לשר הפנים בבקשה כי יצא בהכרזה פומבית כנגד המשך כהונתם והתמודדותם של ראשי עיריות נגדם הוגשו כתבי אישום עוד טרם הבחירות.
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ה') לשר הפנים גדעון סער בבקשה כייצא בהכרזה פומבית כנגד המשך כהונתם והתמודדותם של ראשי עיריות, אשר הוגש כנגדם כתב אישום, עוד היום טרם הבחירות, לאור פסיקת ביהמ"ש ונוכחהחששמבזבוזמיותרשלכספיציבור, בעריכת מערכת בחירות חוזרות.
שר הפנים, גדעון סער, הצהיר בפני התנועה לאיכות השלטון, כי יפעל לקביעת הסדר חקיקתי הולם בנוגע למניעת התמודדותנאשמים לתפקיד ראשי עיריות (מצ"ב הצהרת שר הפנים).
לאור פרסום פסקי הדין בבג"ץ 5126/13, התנועה לאיכות השלטון נ' מועצת נצרת עילית ובג"ץ 4921/13 אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי נ' ראש עיריית רמת השרון, התנועה לאיכות השלטון קוראת לשר הפנים לפעול לפי הצהרתו לקביעת הסדר חקיקתי הולם.
עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי מעבר לבעייתיות החמורה העולה בפן הערכי, המצב המשפטי הקיים עלול להוביל למצב אבסורדי בו, באופן כמעט ידוע מראש, ראש עיר, אשר הודח מכהונתו ונבחר בשנית לראשות הרשות, יודח מכהונתו זמן קצר לאחר הבחירות. הדבר יוביל לבזבוז משווע של כספי ומשאבי ציבור הבוחרים.
לאור מצב הדברים הקיים, פונה התנועה לאיכות השלטון לשר הפניםלצאת באמירה פומבית ונחרצת, הקוראת למתמודדים, אשר יש כנגדם כתב אישום חמור- שלא להתמודד בבחירות הקרובות!ישנה חשיבות המכרעת בקריאה זו, לאור המצבהעולה מפסק הדין, הנותן אפשרות לראש עיר שהודח לשוב ולהיבחר, דבר שיוביל ככל הנראה לקיומן של בחירות חוזרות ולהפסד של כספי ציבור רבים ואף לחוסר יציבות ברשות המקומית.
כמו כן, אין מנוס מלהגיע למסקנה, ומחזקת זאת השופטת נאור בפסק דינה, כי יש להסדיר את המצב המשפטי בחקיקה ראשית בהקדם האפשרי, ולקבוע כי ראש רשות מקומית, אשר עומד כנגדו כתב אישום, לא יוכל להיבחר לכהונה נוספת, ובכך להביא לסיומו את המצב הלא ראוי הנוכחי.
פרסום בישראל היום