בחירות מקומיות: עתירה להדחת ראשי ערים המואשמים בפלילים

בחירות מקומיות: עתירה להדחת ראשי ערים המואשמים בפלילים

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (יום ד') לבג"ץ בדרישה שיורה על העברת ראשי ערים המואשמים בפלילים מתפקידם ועל הוצאת צווי ביניים אשר יאסרו על משא ומתן להרכבת הקואליציה באותן ערים
יום לאחר מערכת הבחירות ברשויות המוניציפאליות, עתרה היום התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, כנגד ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו ומועצת העיר; ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני ומועצת העיר וראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר ומועצת העיר. בעתירה מבקשת התנועה לאיכות השלטון כי בית המשפט יורה על העברת ראשי ערים אלו מתפקידם נוכח כתבי האישום החמורים שהוגשו נגדם. כמו כן, מבקשת התנועה לאיכות השלטון כי עד מתן ההחלטה על העברתם יאסור בית המשפט אפשרות למשא ומתן להרכבת הקואליציה באותן הערים.
התנועה לאיכות השלטון מגישה היום את העתירה כנגד כהונתם של שלושת ראשי הערים המואשמים, לאחר שאלו נבחרו שוב בבחירות המקומיות ולאחר שבית המשפט מתח ביקורת חריפה על כהונתם ובחר אף הוא להדיחם מכהונה, סמוך למועד הבחירות.
עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי המצב בו ראש רשות מקומית חשוד בשורה ארוכה ורצינית של עבירות חמורות שביסודן טבועה היעדר יושרה במובן הגס ביותר, ובראשון שוחד – אבי אבות השחיתות – הינו בלתי נסבל, בלתי סביר, ומהווה ריסוק טוטאלי של אמון הציבור בנבחריו ומוסדותיו. זאת ועוד, לאור פסקי הדין המוזכרים לעיל, התנהלות שכזו מהווה זלזול ופגיעה קשה בשלטון החוק.
נוכח האמור, מחדלם של המשיבים פוגע פגיעה אנושה באמון הציבור ומרוקן מתוכן את חובת הנאמנות שלהם כלפי הציבור, בייחוד עת עסקינן במשרה כה בכירה כראש עירייה.
פרסום במאקו
ראיון בערוץ 10