דוח מבקר המדינה על אוניברסיטת בר-אילן

דוח מבקר המדינה על אוניברסיטת בר-אילן

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר ועדת ביקורת המדינה לקיים דיון בתוצאות דו"ח מבקר המדינה בעניינה של אוניברסיטת בר אילן.
התנועה לאיכות השלטון פנתה ביום ב, 3.11.13 לחבר הכנסת אמנון כהן, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה נוכח פרסום דו"ח מבקר המדינה במאי 2012 הנוגע לסוגיות במנהל באוניברסיטת בר אילן.
הדו"ח הציג שורה של ליקויים חמורים בהתנהלות הדרג הבכיר באוניברסיטת בר-אילן. בין הליקויים ישנה התייחסות לקביעת שכר הבכירים ומן הדו"ח עולה חשש כי הוועדה לקביעת שכר הבכירים באוניברסיטה שמשה חותמת גומי לקביעותיו של נשיא האוניברסיטה.
דו"ח מבקר המדינה התייחס גם לגמול מחקר לסגן נשיא האוניברסיטה, שניתן בניגוד להחלטת ועדת זוסמן, לתנאים החריגים למנכ"ל האוניברסיטה. כמו כן, הדו"ח התייחס לכך שהאוניברסיטה אינה מקפידה על קיום מכרזים לקליטת עובדים כדין ואף לא השלימה נוהל המסדיר עניין זה.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני הוועדה לביקורת המדינה כי כבר בחודש מאי 2013 התכנסה הוועדה לדיון בעניין דוח המבקר. בדיון הועלו הכשלים הרבים אשר תוארו בדוח והוצגו שאלות בפני גורמים שונים באשר לתיקון הליקויים. כמו כן, בסיכום הישיבה נקבע כי תוך חודש ימים יועברו לוועדה דיווחים על תיקון דוח המבקר, ולאחר תקופת זמן זאת, יוחלט האם לקיים דיון המשך, בהתאם לדיווחים שיתקבלו.
לאור העובדה שמאז דיון הוועדה עברו למעלה מחמישה חודשים ועדיין לא התקיים דיון נוסף בנושא, התנועה לאיכות השלטון מבקשת לדעת האם אכן הוגשו דיווחים לוועדה כנדרש והאם נקבע מועד לדיון נוסף.