איכות השלטון ליועמ"ש: עליך להסיק מסקנות ולסיים את תפקידך

איכות השלטון ליועמ"ש: עליך להסיק מסקנות ולסיים את תפקידך

התנועה לאיכות השלטון קוראת ליועץ המשפטי לממשלה להסיק מסקנות ולסיים את תפקידו ולמבקר המדינה לבחון את התנהלות מערכת אכיפת החוק
בפניית התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה, מציינת התנועה כי התנהלות מערכת אכיפת החוק בראשה הוא עומד, ובפרט בכל הכרוך בקבלת ההחלטה בנוגע לחשדות שנחקרו, מעלה תהיות קשות. זאת הן על רקע הזמן הממושך שעבר עד לקבלת ההחלטות, במהלכו פנינו פעם אחר פעם ואף הגשנו עתירה לבג"ץ לזירוז ההליך, נוכח הפגיעה בציבור וכמובן בחשוד עצמו. הן על רקע התהיות הקשות העולים מתוך פרסומים על הליכי קבלת ההחלטות בפרשה. והן על רקע הזיכוי היום.
התנועה מציינת בפנית היועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה, כי מן החלטתה שלא להגיש נגד מר ליברמן כתב אישום בגין החשדות העיקריות, עולה תמונה מורכבת וקשה המשאירה שאלות רבות פתוחות. למרות זאת, התודעה הציבורית שנוצרה בעקבות הפרשה והתנהלות מערכת אכיפת החוק, היא שמר ליברמן סבל מרדיפה ארוכת שנים כנגדו, ללא עוול בכפו.
עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי מכל האמור לעיל, גורר אחריו פגיעה קשה ביותר באמון הציבור במערכת אכיפת החוק, בישרותה, בטוהר התנהלותה ובמקצועיותה. אשר על כן, התנועה לאיכות השלטון קוראת ליועמ"ש להסיק את המסקנות המתבקשות ולסיים את תפקידו כיועץ המשפטי לממשלה.
כמו כן, נוכח חשיבות הנושא והשלכותיו הקשות, ובהעדר גוף מבקר יעודי לפרקליטות, התנועה לאיכות השלטון קוראת למבקר המדינה, לבחון את התנהלות מערכת אכיפת החוק בפרשה.