איכות השלטון ליועמ"ש: אין למנות כשר בממשלה אדם שבית המשפט קבע כי התנהלותו בלתי מוסרית ובלתי ראויה

איכות השלטון ליועמ"ש: אין למנות כשר בממשלה אדם שבית המשפט קבע כי התנהלותו בלתי מוסרית ובלתי ראויה

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, בבקשה כי תערך חוות דעת מטעמו אשר תוגש לראש הממשלה באשר לכשירותו של ח"כ אביגדור ליברמן לכהן כשר בממשלת ישראל נוכח הכרעת הדין העניינו
רקע
ביום 6/11/13 ניתנה הכרעת הדין לפיה זוכה מר ליברמן פה אחד מהעבירות אשר יוחסו לו בכתב האישום. יחד עם זאת, על אף הזיכוי מצא בית המשפט הנכבד לציין כי הנאשם נהג שלא כראוי גם אם התנהלותו הבלתי ראויה אינה מגיעה לכדי הרף הפלילי הנדרש לצורך הרשעה: "ככל שהמעשים אינם ראויים, אינם מוסריים ואינם עומדים בסטנדרט המצופה מאיש ציבור, ודאי במעמד כה בכיר של שר בממשלת ישראל, נותר ספק סביר, ואף למעלה מכך, האם מעשים אלה עולים כדי עבירה פלילית."
בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה מציינת התנועה כי מבחן הרף הפלילי אינו המבחן היחיד שצריך לעמוד לנגד עיני ראש הממשלה מקום בו הוא בוחר למנות שר זה או אחר לממשלה בראשותו- התנהלותו הציבורית של המועמד בוודאי ובוודאי שצריכה להילקח בחשבון. על אחת כמה וכמה לאחר שבית המשפט ציין הדברים ברחל ביתך הקטנה, אודות התנהגות ציבורית בלתי ראויה ובלתי מוסרית.
עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי משעה שבית המשפט מצא לנכון להביע הסתייגותו מהתנהלותו המוסרית של מר ליברמן, קמה חובה על ראש הממשלה לקחת הדברים כשיקול מכריע במסגרת השיקולים שעליו לשקול, האם למנותו כשר בממשלה.
התנועה לאיכות השלטון הדגישה בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה כי מעבר לפגם המוסרי שמינויו של אדם שבית המשפט ציין כי התנהלותו הציבורית אינה ראויה ואינה מוסרית כשר, עולה גם שאלת הניראות הציבורית ומינוי כאמור משמעו פגיעה באמון הציבור.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה לחוות דעתו בנושא בפני ראש הממשלה, ולהבהיר כי אין למנות כשר בממשלה אדם שבית המשפט מצא לנכון להבהיר כי התנהלותו הציבורית לא עומדת בסטנדרט המצופה מאיש ציבור, הינה בלתי מוסרית ובלתי ראויה גם אם התנהלות זו לא הגיעה כדי עבירה פלילית.