איכות השלטון: יש לבדוק את התנהלות דירקטוריון חברת "אוצר מפעלי ים"

איכות השלטון: יש לבדוק את התנהלות דירקטוריון חברת "אוצר מפעלי ים"

התנועה לאיכות השלטון פנתה לרשות החברות הממשלתיות, מר אורי יוגב, בדרישה לבחון את התנהלות דירקטוריון החברה בנוגע למינוי אריאל זילבר לתפקיד מנכ"ל החברה
רקע
ביולי 2013 ניתן פסק דין מטעם בית הדין האזורי לענייני עבודה בתל אביב המורה לחברה ממשלתית "אוצר מפעלי ים" להעביר את מועמדותו של מר אריאל זילבר לתפקיד מנכ"ל החברה לאישור רשות החברות. הרקע לפסק הדין הוא מכרז שערכה החברה ופורסם ביולי 2011. חבר וועדת המכרזים דרגו ככשיר ראשון את מר דניאל בנלולו וככשיר שני את מר אריאל זילבר, אשר נבחר לאחר שנוקד בניקוד הגבוה ביותר מבין כל יתר עשרות המועמדים. לאחר פסילתו של מר בנלולו על ידי רשות החברות הממשלתיות, שינו שלושה חברי דירקטוריון את עמדתם לגבי כשירותו של אריאל זילבר.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת בפניה לרשות החברות הממשלתיות לבחון את התנהלות דירקטוריון החברה והחלטותיו בכל הקשור לאי מינויו של אריאל זילבר ואת משך הזמן הבלתי סביר בו מתנהל המכרז משך למעלה משנתיים וארבעה חודשים. בפרט, התנועה לאיכות השלטון סבורה כי אין זה ראוי שמר זעפרני ימשיך להיות מעורב בהליכי המינוי לתפקיד מנכ"ל החברה ובקבלת החלטות בנוגע להמשך ההליך המשפטי. זאת בשל החשש כי בעקבות קביעות ביהמ"ש לגביו, מעורבותו האישית תשפיע, אף שלא בהתכוון, על שיקול דעתו, בניגוד לאינטרסים של החברה כפי שבאו לידי ביטוי אף בעמדת הרשות כפי שהוגשה לבית המשפט.
כמו כן, התנועה לאיכות השלטון מבקשת לשאול האם הקביעות הרלוונטיות העולות מפסק הדין לגבי קשריו הפוליטיים של מר זעפרני ומשפחתו עם שר התחבורה עמדו בפני הוועדה לבדיקת מינויים ונלקחו בחשבון טרם מינויו, יתר על כן, נבקש לדעת האם קביעות אלו נשקלו טרם ההחלטה על כהונה נוספת כדירקטור בחברה.

פרסום בFUNDER