לקראת הישיבה האחרונה להצעת החוק לצמצום הריכוזיות: התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועמ"ש להתייצב בהליך אישור הסדר החוב של קבוצת אי.די.בי

לקראת הישיבה האחרונה להצעת החוק לצמצום הריכוזיות: התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועמ"ש להתייצב בהליך אישור הסדר החוב של קבוצת אי.די.בי

התנועה לאיכות השלטון פנתה ביום ה 21.11.13 לעו"ד אבי ליכט, המשנה ליועמ"ש לעניינים כלכליים בדרישה כי יתייצב בהליך אישור הסדר החוב של אי.די.בי
רקע
ביום שני הקרוב ה-25.11.2013 צפויה להתקיים הישיבה האחרונה של ועדת הכספים בעניין הצעת החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות, התשע"ב-2012. בישיבה, צפויים לדון ולהצביע על סעיף 27 לחוק הנוגע להוראות התחולה והמעבר של פרק ג' להצעת החוק, הדן בהגבלת השליטה בחברות במבנה פירמידלית.
התנועה לאיכות השלטון פנתה ביום ה, 21.12.13 לעו"ד לאור דבריו בפרוטוקול ישיבת ועדת הכספים מיום 26.05.2013, כאשר ההוראות הללו מתייחסות רק למכירות של פירמידות. כמו כן, היטיב להבהיר בישיבה זו שכוונת הממשלה כי בתקופת המעבר לא תוקמנה פירמידות חדשות. לקראת סוף הדיון בסוגיה זו, אף התחייב כי הוראה זו תוכנס להצעת החוק, שכן כרגע, אין דבר בנוסח ההצעה הרומז לכך שבתקופת המעבר אין לאפשר הקמה של פירמידות חדשות או לחילופין הרחבה של כאלה קיימות.
התנועה לאיכות השלטון, מציינת בפני ליכט היא כי חשיבות תיקון זה הפכה לקריטית בשבועות האחרונים, לאור הליך הסדר החוב ההולך ומתגבש בקבוצת אי.די.בי ואופי ההצעות שהוגשו לשולחנם של נושי החברה.
עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי לאור ניתוחו של מר גבאי את ההצעות להסדרי חוב של אי.די.בי העומדות על הפרק, עולה כי שתיים מבין שלושת ההצעות מגיעות מתאגידים פירמידאליים ממונפים ומשכך מנוגדות בתכליתן להצעת חוק הריכוזיות העומד כרגע בפני קריאה שנייה ושלישית, ובמיוחד מנוגד לתיקון שהתחייבת לערוך בסעיף 27 לעניין תחולתו פרק ג' על הקמת שכבות נוספות בפירמידה בזמן תקופת המעבר.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני עו"ד גבאי כי לאור כוונת הממשלה כי אין לאפשר הקמה או הרחבה של פירמידות נוספות בתקופת המעבר עד לקליטתו של החוק. נדמה כי ראוי כי עמדה זו תובהר בפני בית המשפט העתיד לאשר את הסדר החוב של קבוצת אי.די.בי, בייחוד לאור סמכותו של היועץ המשפטי לממשלה להביע את עמדתו בכל הליך משפטי.

פרסומים בתקשורת:
FUNDER
מגפון
דה מרקר