איכות השלטון לאייל גבאי: הצעות הסדר החוב אינן עומדות בתנאי הצעת החוק

איכות השלטון לאייל גבאי: הצעות הסדר החוב אינן עומדות בתנאי הצעת החוק

התנועה לאיכות השלטון פנתה לאייל גבאי, המומחה מטעם בית המשפט לעניין הסדרי החוב של קבוצת אי.די.בי בבקשה לקרוא כי תנאי בסיסי לקבלת כל הסדר חוב הינו מימון ישיר לתוך אי.די.בי ולא דרך מבנים שהוכרו על ידי הריבון כמבנים מסוכנים למשק ולכספי הציבור.
לקראת הסכם הסדר החוב עם קבוצת אי.די.בי, פנתה התנועה לאיכות השלטון לאייל גבאי, המומחה מטעם בית המשפט לעניין והדגישה, כי כמי שעמד בראש הועדה להגברת התחרותיות במשק, יחד עם מר חיים שני, מצופה דווקא ממנו, להיות הגורם המתריע בשער בכל הנוגע לסכנה הריכוזיות הגדולה המצויה בהצעות הפירמידיאליות והממונפות להסדר החוב בקבוצת אי.די.בי.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייה לגבאי, כי אין ספק כי שתי ההצעות העומדות בפניו בשלב כה מתקדם של הליכי החקיקה הינן בבחינת שיקוץ, שכן שתיהן פירמידיאליות וממונפות ביותר. מסיבה זו, אף אחת מההצעות להסדר החוב אינה עומדת בתנאי הצעת חוק הריכוזיות, אשר בשבועות הקרובים עתידה להפוך לחוק במדינת ישראל.
יתרה מזאת, עוד בחודש מאי האחרון, לפני שהסדר החוב של אי.די.בי הפך לנושא אקטואלי, הועדה הביעה את עמדתה הנחרצת לפיה החל מרגע כניסת החוק לתוקף, שתי ההצעות שהוגשו במתכונת הנוכחית להסדר החוב תהיינה אסורות על פי החוק.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי לא יעלה על הדעת שלנוכח כל הדברים האלו תיתן הכשר להצעות המנוגדות לחלוטין לרצונו של הריבון כפי שנאמרה בצורה חדה ומפורשת בהצעת חוק הריכוזיות. כמו כן, הדו"ח העתיד להתפרסם חייב לומר את הדברים בצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים – אף אחת מההצעות איננה עומדת בתנאי הצעת חוק הריכוזיות כפי שנוסחה על ידי הממשלה ואושרה על ידי ועדת הכספים. עובדה זו הינה משמעותית ביותר לנושים ולבית המשפט, ולכן, מצפה התנועה לאיכות השלטון כי הדברים יכתבו באותיות קידוש לבנה ובמרכז הדו"ח.
עוד מוסיפה התנועה לאיכות השלטון, כי מתוקף תפקידו של גבאי, מוטלת עליו החובה להזהיר את בית המשפט מפני ההשלכות ההרסניות של הקמת קומות נוספות על גבי המבנה הרעוע של אי.די.בי ולבקש מבית המשפט לדחות את הדיון בשבועיים לפחות על מנת שהליכי החקיקה יושלמו.