בעקבות התנועה לאיכות השלטון: כנ"ר והרשות לניירות ערך פנו בבקשה לבית המשפט לדחות את אסיפת הנושים עד לאחר חקיקת חוק הריכוזיות.

בעקבות התנועה לאיכות השלטון: כנ"ר והרשות לניירות ערך פנו בבקשה לבית המשפט לדחות את אסיפת הנושים עד לאחר חקיקת חוק הריכוזיות.

בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון לנציגי המדינה בעניין הסדר החוב מול חברת אי. די. בי, פנו הנציגים לבית המשפט בבקשה לדחיית האסיפה עד לאחר חקיקת חוק הריכוזיות. התנועה לאיכות השלטון פנתה אל כונס הנכסים הרשמי והרשות לניירות ערך וקראה להם למצות את סמכותכם כנציגי המדינה בהליך הסדר החוב ולדרוש מבית המשפט לדחות את אסיפות הנושים עד לאחר חקיקת חוק הריכוזיות. עמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה לכלל הגורמים היא כי הסדר החוב האמור עתיד להשפיע על כלל החברות בקבוצת אי.די.בי, הרי שבחירה בהצעת הסדר חוב הולמת הינה קריטית אף לכלל המשק הישראלי. זאת בשל השפעתן הרבה של חברות אלה, אשר חולשות על ענפים רבים של פעילות במגוון מגזרים במשק,
בפנייה לנציגים נכתב: "יש לזכור שהחלטת הנושים קשה היא ומורכבת. עליהם להיות ערים לכלל הפרטים בעלי החשיבות לטיבו של הסדר החוב". לפיכך, ברור כי מידע בדבר עמידתן של ההצעות בקנה אחד עם תנאיו של חוק הריכוזיות הקרב ובא הינו קריטי לקבלת ההחלטה הנכונה עבור הנושים.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה, כי היתכנותה של ההצבעה קשורה בתחולת הדין בעת הביצוע. כך, באם אסיפות הנושים יתקיימו במועד המתוכנן, יתכן כי כשבוע לאחר הצבעת הנושים לא יהיה ניתן לבצע את החלטתם לאור הוראות חוק הריכוזיות.

המשמר החברתי- על חוק הריכוזיות