איכות השלטון בבקשה להצטרף במעמד "ידיד בית המשפט" להליך פירוק חברת אי.די.בי

איכות השלטון בבקשה להצטרף במעמד "ידיד בית המשפט" להליך פירוק חברת אי.די.בי

התנועה לאיכות השלטון בישראל פנתה היום (יום א') לבית משפט המחוזי בתל אביב בבקשה להצטרף במעמד "ידיד בית המשפט" להליך פירוק חברת אי.די.בי במטרה לייצג אינטרסים של הציבור הרחב.

רקע
בימים אלו אנו עומדים בפני הישורת האחרונה בפרשת הסדר החוב של חברת אי.די.בי אחזקות בע"מ. בשל ההשפעה העצומה שתהיה להסדר החוב על מידת הריכוזיות במשק הישראלי פנתה היום התנועה לאיכות השלטון לבית המשפט מאחר וההצעות להסדר החוב העומדות על הפרק מנוגדות בתכליתן לרוח ולעקרונות הצעת החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות המצוי בהליכי חקיקה מתקדמים. יתרה מכך, ההצעות להסדר החוב מסוכנות לקבוצת אי.ד.י.בי ולנושיה בטווח הארוך ואף מסוכנות למשק הישראלי בכללותו. מבנה הסדר החוב שיתקבל עתיד להשפיע על כלל החברה הישראלית.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה בבקשה כי יש חשיבות גדולה לאישורה של הצעה שבכוחה להביא להבראת החברה, הצעה שלא תשחזר ותנציח את הליקויים שהביאו לקריסה ולמשבר הנוכחי המאיים לטלטל את המשק ולפגוע בעסקים ובחוסכים רבים, הצעה שתזרים כסף ישירות לנושים ולחברות ולא תשען על מינוף גבוה ועל בניית מבנה פרמידיאלי נוסף על המבנה הפרמידיאלי הרעוע והמסוכן הקיים כיום.

ההצעות אשר עומדות בפני הנושים מבקשות לממן את קבוצת אי.די.בי דרך ממבנה פירמידיאלי סבוך. התנועה לאיכות השלטון מדגישה בבקשה שהוגשה לבית המשפט, כי מקור חוליה של קבוצת אי.די.בי – נעוץ, קודם כל, במבנה הפירמידאלי שלה. על כן, עמדת התנועה לאיכות השלטון היא, כי לא ניתן להבריא את חוליה של קבוצת אי.די.בי על ידי הוספת מערך פירמידיאלי נוסף על גבה. הדבר מסוכן ופוגע הן בקבוצת אי.די.בי על שלל החברות המרכיבות אותה והן מסכן את המשק הישראלי בהגברת חולי הפירמידות והריכוזיות ופוגע ברווחת אזרחי המדינה.

התנועה לאיכות השלטון מציינת כי יש חשיבות רבה לכך שתצטרף במעמד "ידיד בית משפט" מאחר וכרגע נעדרות מפני בית המשפט זוויות מבט משפטיות, מערכתיות וערכיות בהתחשב בכך שחלק ניכר מן המעורבים בהליך בשלב זה, בעלי נגיעה אישית ממוקדת בהליך, ואינם מציגים באופן שהתנועה מבקשת להציגם, את האינטרסים של הציבור ואינטרסים ארוכי טווח של החברה ונושיה.