הארכת העסקתו של מנכ"ל עיריית חיפה בניגוד לחוק

הארכת העסקתו של מנכ"ל עיריית חיפה בניגוד לחוק

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש עיריית חיפה ולמשרד הפנים בדרישה לבטל את הארכת העסקתו של מנכ"ל העירייה, מר שמואל גנץ.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש עיריית חיפה, מר יונה יהב ולמנהל אגף כוח אדם ושכר ברשויות המקומיות במשרד הפנים, מר ישראל שפיצר, נוכח הארכת משרד הפנים את העסקתו של מנכ"ל העירייה, מר שמואל גנץ, עד למרץ 2014, וזאת לפי בקשת ראש העיר, כאשר זו הייתה אמורה להסתיים בסוף נובמבר 2013.
בפנייה, מדגישה התנועה לאיכות השלטון כי כהונתו של מר גנץ הוארכה אף על פי שהגיע לגיל 73, שש שנים מעבר לגיל הפרישה בשירות הציבורי, וזאת בניגוד להוראות חוזר מנכ"ל בעניין הפסקת שירותם של עובדים מעבר לגיל הפרישה בשלטון המקומי. לטענת התנועה לאיכות השלטון, ההוראות קובעות בפירוש כי במקרים חריגים בלבד ראש מינהל השירות יהיה רשאי להאריך את העסקת העובד, לפי בקשת הרשות המקומית, בשנה אחת בכל פעם ועד גיל 70 בלבד. יצוין כי הוראה זו חלה על כלל עובדי הרשויות המקומיות, לרבות מנכ"ל העירייה.
בנוסף, התנועה ציינה בפני ראש העיר ומשרד הפנים, כי הובא לידיעתה כי ביום 8 למאי 2011 הודיע מר ישראל שפיצר, מנהל אגף כח אדם ושכר ברשויות המקומיות, לראש העיר כי הוחלט לאשר את הארכת העסקתו של המנכ"ל גנץ כמשרת אמון עד לנובמבר 2013 בלבד, וכי: "הארכה נוספת מעבר לתקופת הכהונה הנ"ל לא תאושר".
לאור האמור לעיל, התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי ברור שההארכה הנוספת להעסקתו של מר גנץ נעשתה בניגוד להוראות ובניגוד לקביעת משרד הפנים משנת 2011. משכך, דורשת התנועה לאיכות השלטון לבטל את הארכת העסקתו של מר גנץ כמנכ"ל לאלתר ולפתוח בהליך מינוי תקין למנכ"ל חדש.