הענקת אות אבירי איכות השלטון לעו"ד אולגה גורדון, עו"ד ערן בר-רבי ועופר לוי

הענקת אות אבירי איכות השלטון לעו"ד אולגה גורדון, עו"ד ערן בר-רבי ועופר לוי

ביום א, 22.12.13 במוזיאון תל אביב לאמנות, הוענקו אותות אבירי איכות השלטון לשנת 2013 ע"י התנועה לאיכות השלטון
בקטגוריית חושפי שחיתויות ניתן האות לשלושת עובדי עיריית נצרת עילית:
היועצת המשפטית של עיריית נצרת עילית, עו"ד אולגה גורדון
מבקר עיריית נצרת עילית, עו"ד ערן בר-רבי
גזבר עיריית נצרת עילית: עופר לוי
מנימוקי הוועדה:
עו"ד אולגה גורדון
עו"ד אולגה גורדון, היועצת המשפטית של עיריית נצרת עילית, פעלה בנחישות ובאומץ למען שמירה על טוהר המידות בעירייה.
עו"ד אולגה גורדון עובדת בעיריית נצרת עילית כ-15 שנה. במהלך שנות עבודתה בעיריה, אולגה התריעה ונקטה פעולות לחשיפה של חשדות לשחיתות ולמניעת מעשים שיש בהם הפרת כללי מינהל תקין ופגיעה בטוהר המידות.
כתוצאה מפועלה, שנבע מיושרה המקצועי והאזרחי, נאלצה אולגה להתמודד, החל משנת 2011, עם רדיפה מטעם ראש העיר. רדיפה זו כללה התנכלויות, הטרדות, שימוש במילים בוטות ואיומי פיטורין. אולם אולגה, כמי שמחויבת למאבק לתקינות, לא פסקה מרדיפת הצדק ומהניסיון לבער את השחיתות בעיריית נצרת עילית. במעשיה נטלה על עצמה אולגה עול כבד וסיכון ממשי לעתידה המקצועי, ואנו כציבור חבים לה חוב גדול על מסירותה להפוך את החברה בה אנו חיים למקום טוב יותר.
אולגה פעלה בשיתוף פעולה עם מבקר העירייה וגזבר העירייה. החזית האחידה, שיצרו שלושת שומרי הסף, בעירייה אפשרה להם לעמוד אל מול הלחצים וההתנכלויות ולבצע תפקידם נאמנה, למען תושבי העיר והגנה על ערכי הדמוקרטיה.
בעקבות ההתנכלות פנתה אולגה, באמצעות התנועה למען איכות השלטון בישראל, למבקר המדינה ונציב תלונות הציבור בבקשת הגנה. בחודש נובמבר השנה הוענק לה צו הגנה זמני, המכיר בה כחושפת שחיתויות והמונע מעיריית נצרת עילית ומהעומד בראשה לפטרה או לפגוע בתפקודה, במעמדה, בסמכויותיה ובזכויותיה כיועצת המשפטית לעירייה.
בהוקרה על היותה שומרת סף נאמנה למניעת שחיתות בעיריית נצרת עילית; על נחישותה שלא לאפשר התנהלות בלתי תקינה ופגיעה בטוהר המידות, תוך ששילמה על כך מחיר אישי כבד וסבלה מהתנכלויות ומפגיעה בכבודה ובמעמדה כיועצת המשפטית של העירייה; על נכונותה לעמוד בלחצים הקשים שהופעלו עליה ועל הדוגמה והמופת ששימשה לעובדי הציבור במאבק למען טוהר המידות ותקינות המינהל; על כל אלו מוענק לאולגה גורדון אות אבירת איכות השלטון בקטגוריית מאבק לשמירת טוהר המידות ואיכות השלטון לשנת 2013.
מר עופר לוי
מר עופר לוי, גזבר עיריית נצרת עילית, פעל בנחישות ובאומץ למען שמירה על הקופה הציבורית ועל טוהר המידות בעירייה.
מר עופר לוי עובד בעיריית נצרת עילית מעל 25 שנים והחל משנת 2009 נחשף לפעולות בלתי תקינות ולניצול בלתי חוקי של כספי ציבור בעירייה. כאיש מקצוע וכעובד ציבור נאמן סרב עופר להשלים עם פעולות אלו והחל להתריע ולפעול כנגדן.
כתוצאה מפועלו, שנבע מיושרו המקצועי והאזרחי, נאלץ עופר להתמודד עם רדיפה אישית מטעם ראש העיר. רדיפה זו כללה התנכלויות, הערמת קשיים, הטרדות ואיומי פיטורין. אולם עופר, כמי שמחויב למאבק לתקינות, לא פסק מרדיפת הצדק ומהשמירה על הקופה הציבורית. במעשיו לקח על עצמו עול כבד וסיכון ממשי לעתידו המקצועי, ואנו כציבור חבים לו חוב גדול על מסירותו להפוך את החברה בה אנו חיים למקום טוב יותר.
עופר פעל בשיתוף פעולה עם היועצת המשפטית של העירייה ועם מבקר העירייה. החזית האחידה שיצרו שלושת שומרי הסף בעירייה איפשרה להם לעמוד למול הלחצים וההתנכלויות ולבצע תפקידם נאמנה, למען תושבי העיר והגנה על ערכי הדמוקרטיה.
בעקבות ההתנכלות פנה עופר, באמצעות התנועה למען איכות השלטון, למבקר המדינה ונציב תלונות הציבור בבקשת הגנה. החל משנת 2010 פועל עופר תחת צו הגנה לחושף שחיתויות מטעם מבקר המדינה, שהפך קבוע באפריל השנה.
בהוקרה על היותו שומר סף נאמן למניעת שחיתות והתנהלות לקויה ולשם שמירה על הקופה הציבורית בעיריית נצרת עילית, תוך ששילם על כך מחיר אישי כבד וסבל מפגיעה בכבודו ובמעמדו כגזבר העירייה; על נחישותו ונכונותו לעמוד בלחצים הקשים שהופעלו עלי ועל הדוגמה והמופת ששימש לעובדי הציבור במאבק למען טוהר המידות ותקינות המינהל; על כל אלו מוענק לעופר לוי אות אביר איכות השלטון בקטגוריית מאבק לשמירת טוהר המידות ואיכות השלטון לשנת 2013.
עו"ד ערן בר-רבי
עו"ד ערן בר-רבי, מבקר עיריית נצרת עילית, פעל בנחישות ובאומץ למען שמירה על טוהר המידות בעירייה.
עו"ד ערן בר-רבי פעל למניעה של מעשי שחיתות ומעשים שיש בהם הפרת כללי מינהל תקין ופגיעה בטוהר המידות. פועלו של ערן נעשה בתנאים קשים ותוך רדיפה של גורמים בעירייה והעומד בראשה כנגדו.
ערן העניק גיבוי חשוב ליועצת המשפטית של העירייה ולגזבר העירייה, שסבלו מהתנכלויות עקב חשיפת השחיתות. יחד יצרו שלושת שומרי הסף חזית אחידה ולכידות נדירה, שאיפשרה להם לעמוד בפרץ ולבצע תפקידם נאמנה, למען תושבי העיר והגנה על ערכי הדמוקרטיה.
במעשיו לקח על עצמו ערן סיכון ממשי לעתידו המקצועי, ואנו כציבור חבים לו חוב גדול על מסירותו להפוך את החברה בה אנו חיים למקום טוב יותר.
בהוקרה על היותו שומר סף נאמן בפועלו כמבקר העירייה למניעת שחיתות והתנהלות לקויה בעיריית נצרת עילית; על הנחישות בסיוע ובהגנה על היועצת המשפטית ועל גזבר העירייה; על נכונותו לעמוד בלחצים הקשים שהופעלו עליו ועל הדוגמה והמופת ששימש לעובדי הציבור במאבק למען טוהר המידות ותקינות המינהל; על כל אלו מוענק לערן בר-רבי אות אביר איכות השלטון בקטגוריית מאבק לשמירת טוהר המידות ואיכות השלטון לשנת 2013.
בין הזוכים הנוספים באות: שופט בית המשפט העליון (בדימוס) אליהו מצא, ח"כ יצחק כהן, כרמל שאמה הכהן, העיתונאי גידי וייץ, פרופ' אברהם בן בסט, ראש עיריית חולון, ניצב בדימוס יואב סגלוביץ ויוסי לנגוצקי.
על החברים הנמנים בוועדה לבחירת האבירים נמנים: שופט (בדימוס) בית המשפט העליון, מישאל חשין, פרופ' חליל אבו דאלו, מירב ארלוזורוב, משה כחלון, מירי בן-שושן ועו"ד אליעד שרגא.