הענקת אות אביר איכות השלטון לראש עיריית חולון, מר מוטי ששון

הענקת אות אביר איכות השלטון לראש עיריית חולון, מר מוטי ששון

ביום א, 22.12.13 במוזאון תל אביב לאמנות, הוענק אות אביר איכות השלטון, מר מוטי ששון בקטגורית הרשות המקומית.
מנימוקי הוועדה:
"מר מוטי ששון, המכהן זו השנה ה-20 כראש עיריית חולון, נולד וגדל בעיר. כראש עיר הוביל את חולון לפיתוח עירוני-תרבותי חסר תקדים, כמו גם להישגים חינוכיים בולטים, תוך שמירה על כהונה נקייה, ישרה ושקופה.
מר ששון הוא בוגר החוגים להיסטוריה של המזרח התיכון ושפה וספרות ערבית באוניברסיטת תל-אביב ובעל תואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בימים אלה הוא עובד על עבודת הדוקטורט שלו בחוג למדע המדינה באוניברסיטת בר-אילן, תוך התמחות במדיניות ציבורית. מר ששון החל את דרכו הפוליטית כבר בתחילת שנות ה- 80' כסגן ראש עיריית חולון וכיו"ר של ועדות שונות בעירייה, ביניהן ועדת הכספים. בשנת 1993 נבחר לראשונה לשמש כראש העירייה.
מר ששון, אשר קיבל לידיו עיר עם תדמית שלילית ובגירעון כלכלי, הצליח למנף אותה להישגים מוניציפליים, תרבותיים וחינוכיים יוצאי דופן ופעל למיתוג העיר חולון כ"עיר הילדים הישראלית". בתוך כך הקים בעיר את מוזיאון העיר חולון, פארקים וגנים ירוקים, ספריית מדיטק, סינמטק חולון, המרכז הישראלי לאומנות דיגיטלית, מוזיאון העיצוב ומוסדות נוספים, אשר שינו ושיפרו את פניה של העיר ללא היכר. עשייתו מתאפיינת בחשיבה חדשנית ובלתי מתפשרת, אשר הביאה את העיר חולון לזכייה במשך 15 שנים ברציפות בציון של "חמישה כוכבי יופי" מטעם המועצה לישראל יפה.
מר ששון הצליח במסירות אין קץ לתרום תרומה חשובה לעיר חולון במשך למעלה מ-20 שנה, תוך שמירה על צניעות וענווה ובכך ראוי, כי ישמש דוגמה ומופת לראשי עיר אחרים. הוא התבלט גם בקידום איכות הסביבה ובפועלו בתחום החינוך הסביבתי בקרב בני נוער.
בהוקרה על פועלו כנבחר ציבור ותיק ומסור; על ההישגים הבולטים אליהם הביא את העיר חולון; על קידום תשתיות, טיפוח האומנויות ופועלו בתחום איכות הסביבה; על כהונה ארוכת שנים תוך שמירה על ערכי תקינות השלטון; על כל אלו מוענק למוטי ששון אות אביר איכות השלטון בקטגוריית רשות מקומית לשנת 2013."
בין הזוכים הנוספים באות: שופט בית המשפט העליון (בדימוס) אליהו מצא, ח"כ יצחק כהן, כרמל שאמה הכהן, העיתונאי גידי וייץ, פרופ' אברהם בן בסט, עו"ד אולגה גורדון, עופר לוי, עו"ד ערן בר-רבי, ניצב בדימוס יואב סגלוביץ ויוסי לנגוצקי.
על החברים הנמנים בוועדה לבחירת האבירים נמנים: שופט (בדימוס) בית המשפט העליון, מישאל חשין, פרופ' חליל אבו דאלו, מירב ארלוזורוב, משה כחלון, מירי בן-שושן ועו"ד אליעד שרגא.