התנועה לאיכות השלטון דורשת הבהרות נוכח מינוי פעילת ליכוד לתפקיד עוזרת יו"ר הדואר

התנועה לאיכות השלטון דורשת הבהרות נוכח מינוי פעילת ליכוד לתפקיד עוזרת יו"ר הדואר

בעקבות כתבתו של שי ניב מגלובס, לפיו מונתה לאחרונה גב' מירב שמולי לתפקיד העוזרת הראשית של יו"ר דואר ישראל, מר חזי צאיג, פנתה התנועה לאיכות השלטון למנכל דואר ישראל מר חיים אלמו זנינו ולמנהל רשות החברות הממשלתיות, מר אורי יוגב בדרישה לקבל מספר הבהרות.
מכתבתו של ניב עולה, כי הגב' שמולי הינה פעילה בולטת במפלגת הליכוד. בעברה עבדה כראש אגף פניות הציבור במשרד רה"מ במהלך הקדנציה הראשונה של בנימין נתניהו כראש ממשלה, ולאחר תפקיד זה עבדה כיועצת לשר התחבורה לשעבר מאיר שטרית. בהמשך עבדה כמנהלת שירות לקוחות בחברת הדיור הממשלתית "עמידר". עוד נכתב בכתבה כי מר צאיג עצמו הבהיר שהוא מכיר את גב' שמולי שנים רבות.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני מנכ"ל חברת דואר ישראל ומנהל רשות החברות הממשלתיות, כי לפי פרסומים בכלי התקשורת עולה שמר צאיג, הינו לכאורה פעיל מפלגת הליכוד לשעבר, ומקורב לשר ארדן. כמו כן, בעבר מינה השר ארדן, בתפקידו כשר להגנת הסביבה, את מר צאיג ליו"ר הנהלת רשות נחל הירקון וכן ניסה לכאורה למנותו ליו"ר מליאת רשות הטבע והגנים.
ראשית, נבקש הבהרתכם לעניין המידע העולה מן הפרסומים כאמור.
עמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה בפנייה למנכ"ל חברת דואר ישראל ומנהל רשות החברות הממשלתיות, היא כי לאור פעילותה הפוליטית של גב' שמולי ועברה התעסוקתי, נחזה לכאורה המינוי להיות פוליטי.
זאת ועוד, התהיות בדבר המינוי מקבלות משנה תוקף לאור מצבה הפיננסי הקשה של חברת דואר ישראל ודרישת רשות החברות הממשלתיות ליישום תכנית התייעלות שבמסגרתה יפוטרו כאלפיים עובדים. מצב זה מעלה תהיה באשר לתזמון מינויה של גב' שמולי, שלפי הפרסומים תשתכר כ-15,000 ₪ בחודש.
נוכח כל אלו, התנועה לאיכות שלטון מבקשת הבהרות, בניהן מהו אופי התפקיד של עוזרת היו"ר; מי שימש בתפקיד לפני הגב' שמולי ומה היתה משכורתו/ה; מה היו השיקולים לבחירתה של גב' שמולי לתפקיד זה; מהו אופי ההיכרות בין הגב' שמולי ומר צאיג; אילו בעלי תפקידים נוספים עובדים בלשכת היו"ר; האם מינויה של עוזרת יו"ר בתקופה זו הכרחי; האם הפרסומים לגבי גובה משכורתה של הגב' שמולי נכונים?